Skip to main content

Ik heb nu 2 keer met klantenservice gebeld. 1e keer, na 15 minuten in de wacht te staan, wordt opgelegd.

Daarna, wordt ik door een jonge dame geholpen. Nadat ze me opties aanbied die naar mijn mening geen optie zijn, legt ze gewoon op.

Mijn probleem is dat ik vaak gebeld wordt door allemaal random nummers die vaak geen gehoor geven bij opname. Daarnaast wordt ook mijn telefoonnummer voor spoofing gebruikt.
Als iemand weet wat hier aan te doen is, elke hulp is welkom, want ik wordt door klantenservice gewoon doodlopende wegen ingestuurd

De oplossing is volgens haar om dit formulier in te vullen:
https://www.simpel.nl/files/PDF/overlastformulier-simpel.pdf

Maar er staan duidelijk eisen waar mijn case niet aan voldoet. Dan bied ze me 2 opties aan: 
1. Nummer blokkeren
2. Nieuw nummer aanvragen

Nadat ik duidelijk maak dat dit geen 2 opties zijn, maar 1 optie(je gaat niet blokkeren zonder nieuw nummer aan te vragen en je gaat geen nieuw nummer aanvragen zonder te blokkeren) legt ze gewoon op.

Ik heb rond 14:30 met haar aan de lijn gehangen. Hopelijk kunnen jullie achter halen wie dit is.

Hi @Robbie,

 

Je hebt aangegeven dat je sinds enige tijd telefonisch lastiggevallen wordt. Ik snap dat het erg vervelend is als je telefoontjes of sms-berichten ontvangt waar je niet van gediend bent. 

Ik heb met je meegekeken en als ik je verhaal goed begrijp, ervaar je overlast omdat jouw telefoonnummer gebruikt wordt voor spoofing. 

Met 'spoofing' word je gebeld door een bepaald nummer dat niet bij de daadwerkelijke persoon die belt hoort. In dit geval, wordt jouw telefoonnummer hiervoor gebruikt. 

Met andere woorden, als de desbetreffende personen terugbellen, dan krijgen ze jou aan de lijn, in plaats van degene die hun daadwerkelijk gebeld heeft. 

Het bellen met een aangepast nummer is mogelijk met behulp van verschillende technieken, zoals bijvoorbeeld een app waarbij je een gesprek kunt opstarten met een willekeurig mobiel nummer. Omdat deze mogelijkheid door derden wordt gefaciliteerd is het voor ons als provider niet mogelijk om dit te voorkomen. Het is namelijk ook niet verboden om een telefoonnummer waarmee je uitbelt aan te passen naar een ander nummer, wat onze mogelijkheden nog verder beperkt. 

 

Je geeft ook aan geen fijne ervaring te hebben gehad met onze klantenservice. Zou je mij een privébericht kunnen sturen, zodat ik jouw abonnement erbij kan pakken?

 

Groet, Jahduar 

Simpel


Reageer