Beantwoord

5x gebeld verschillende onbekende 06 nummers

  • 2 August 2021
  • 10 reacties
  • 7948 Bekeken

Vandaag 5x gebeld door verschillende 06 nummers die niet in mijn contacten staan. Ik heb 1 nummer terug gebeld en volgens deze persoon ben ik niet door zijn/haar nummer gebeld... Iemand ook meegemaakt?

icon

Beste antwoord door Phil 4 August 2021, 14:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Bas Gruyters,

Begrijpelijk dat jij je afvraagt hoe dit precies zit.

Het klinkt in eerste instantie een beetje als spoofing. Hierbij bellen personen bijvoorbeeld met telefoonnummer 0101234567 maar met een programma zorgt de bellende persoon ervoor dat er op het scherm van de andere partij een ander telefoonnummer komt te staan, bijvoorbeeld 0600112233. Voor meer informatie hierover kan je op onze oplichting preventiepagina kijken.

Groetjes,

Phil

Vandaag precies hetzelfde mee gemaakt.

Gebeld door 5 verschillende telefoon nummers maar het einde is net iets anders. 1 nummer terug gebeld en die mevrouw vertelde mij dat ze al 2 keer eerder gebeld was.

Alle nummers begonnen met 062807###

Vandaag precies hetzelfde mee gemaakt.

Gebeld door 5 verschillende telefoon nummers maar het einde is net iets anders. 1 nummer terug gebeld en die mevrouw vertelde mij dat ze al 2 keer eerder gebeld was.

Alle nummers begonnen met 062807###

 

Ik heb vandaag precies hetzelfde!

alle nummers beginnen met 06 37…

Als ik terug bel krijg ik een piep te horen. 

Hetzelfde hier; afgelopen 24 uur door diverse nummers gebeld die beginnen met 06363, wanneer je terugbelt blijk je iemand aan de lijn te krijgen die van niets weet.

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Jodie Kelderman en @Rudy Kempe,

Bij dergelijke telefoonnummers raad ik aan om niet terug te bellen, je weet immers nooit wie of wat erachter zit. Ook dit klinkt als spoofing, ik verwijs jullie graag door naar de link in mijn reactie hierboven voor meer informatie daarover. Spijtig genoeg is er in algemene zin weinig aan te doen.

Het zelfde is hier op 1 nov begonnen. Om gek van te worden! 

ik ben de laatste dagen al een paar keer gebeld met de mededeling dat ik gebeld zou hebben. En dat heb ik dus niet. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Moet ik mij zorgen maken?

Bij mij ook, zojuist maar liefst 28 x achterelkaar gebeld met even zoveel verschillende Nederlandse 06 nummers. Ik blokkeer alles maar het heeft alleen weinig zin. Een keer opgenomen, hoorde nog met een Engelstalige vrouw mijn naam schreeuwen, heel bijzonder. Via Android ingesteld dat onbekende nummers mij niet kunnen bellen, maar ook dat helpt helaas niet .

Ik heb het andersom. Mensen bellen mij dat ik hun heb gebeld.

Mijn nummer schijnt dus gespooft te zijn want, ik weet van niets.

Ik kreeg de tip van iemand om een ander nummer te nemen. Hier heb ik dus geen zin in en laat het maar zo dan en geef ik door aan de bellers dat mijn nummer gespooft is en zij mij mogen blokkeren. Volgens mij moeten zij dit ook doen.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Aparticle , @P.J. en @Mariska Exel,

Welkom op onze Community! 

Erg vervelend dat jullie zo worden lastiggevallen. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg hinderlijk is. Bij Spoofing imiteert een overlastpleger jouw telefoonnummer via een programma en belt hiermee veel mensen. Zodra de mensen terugbellen krijgen ze de echte jij te spreken via het echte nummer, en vice versa. Zo ontstaat verwarring en overlast. Er wordt niet écht met jouw nummer gebeld gelukkig en je bundel wordt ook niet verbruikt. Als provider staan we hier machteloos in vrees ik. We zien vaak dat het stopt binnen enkele dagen tot een week. 

Het is aan te raden te controleren of je telefoonnummer gelekt is, dit is jaren terug bijvoorbeeld het geval geweest bij veel Facebook gebruikers. Door bewust te zijn van de cyber veiligheid, kan je soms vervelende situaties voorkomen. 

Ik hoop dat het snel stopt voor jullie!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer