Beantwoord

662 sms jes verstuurd door oplichters met mijn nummet

  • 13 January 2022
  • 1 reactie
  • 310 Bekeken

Reputatie 6
Badge +9

Gisteren zijn er in een kort tijdsbestek 662 sms vanaf mijn nummer verstuurd door criminelen. Ik kreeg bericht dat ik hoge buiten bundelkosten aan het maken was....Deze kosten waren al opgelopen tot 50 euro. Ik moet deze betalen omdat ik geen plafond heb ingesteld. Heb telefoon terug gezet naar fabriek instellingen. Weet niet wat er in die SMS staat, vind het een vreselijk idee, dat dit kan. Heb alles opnieuw  geïnstalleerd en wachtwoorden gewijzigd.....Hoe kan dit zomaar gebeuren? 

icon

Beste antwoord door Phil 14 January 2022, 16:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Karin303,

Zo ga je ineens van trouwe helper naar slachtoffer.

Het is mogelijk dat er vanuit een app automatisch sms-berichten worden gestuurd waardoor je kosten maakt of buiten je bundel gaat. Een andere oorzaak die bij mij naar boven komt is Flubot. Wellicht heb je het al eens op de Community voorbij zien komen maar bij situaties met Flubot ontvang je vaak een sms-bericht met daarin een link. De ervaring leert dat het veelal sms-berichten zijn die afkomstig lijken te zijn van postbedrijven. Na het klikken op de link wordt er echter een programma op je telefoon gezet waardoor er ongewenst sms-verkeerd ontstaat. Op deze pagina lees je daar meer over.

Wil je mij een privébericht sturen met daarin je 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer? Dan ga ik zelf graag nog even op onderzoek uit bij je abonnement.

Voor nu wens ik je een fijn weekend toe!

Phil

Reageer