Beantwoord

Aanmelden netwerk

  • 7 December 2023
  • 11 reacties
  • 336 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ervaar de laatste paar weken steeds vaker het probleem dat mijn toestel zich niet kan aanmelden bij het netwerk. Alle stappen doorlopen van beschreven oplossingen maar het enige wat helpt is om mijn toestel opnieuw op te starten. Hierdoor ben ik niet bereikbaar en kan ik niet bellen.

Heel vervelend allemaal en zeker niet iets wat ik verwacht van Simpel.

Wie heeft hier een oplossing voor?

T.

icon

Beste antwoord door Charlie 21 December 2023, 11:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Ted1967 

 

Welkom op onze community!

 

Wat vervelend dat je steeds jouw telefoon moet herstarten om opnieuw verbinding te krijgen! Weet je toevallig hoe oud jouw simkaart is? Het kan zijn dat deze simpelweg verouderd is. Mocht hij relatief nieuw zijn, is het een optie om de simkaart even te testen in een ander toestel, wellicht dat het een instelling is van jouw huidige toestel die zorgt voor dit probleem. Zou je dat kunnen testen en de uitkomst hieronder reageren? Dan kijken we meteen even verder.

 

Alvast bedankt, en voor nu een fijn weekend toegewenst! 

 

Groet, Damien
Simpel

Hallo,

Ook in ander toestel maakt hij niet automatisch verbinding als ik buiten bereik ben geweest.

Ik moet het toestel opnieuw opstarten.

 

Ted.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Ted1967,

 

Dat is vreemd zeg! 

 

Ook in ander toestel maakt hij niet automatisch verbinding als ik buiten bereik ben geweest.

Mijn vermoeden is dat jouw toestel het netwerk handmatig selecteert. Dit houdt in dat je zelf een netwerk moet selecteren voordat je verbindt met een netwerk. 
Je kunt dit aanpassen via de instellingen van jouw telefoon. Afhankelijk van het type toestel kun je dit vinden onder:

  • Android: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators > Schuifje naast automatisch aanzetten. 
  • Apple toestel: Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie > Schuifje naast automatisch aanzetten.

Dit zou de oplossing moeten zijn! 

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Hallo Charlie,

Deze instelling stond al goed. Helaas geen oplossing voor mijn probleem.

 

Ted.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Ted1967

Vervelend om te lezen dat dit niet de oplossing is geweest. Wat je nog even zou kunnen uittesten is de simkaart even in een andere toestel proberen. 
Mocht je dezelfde problemen ervaren in het andere toestel dan raad ik je aan om even contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij inhoudelijk met jou mee kunnen kijken naar jouw abonnement. 
Werkt de simkaart wel in een andere toestel? Dan is het aan te raden om met jouw toestel even langs een toestel winkel te gaan en of jouw toestel op fabriek instellingen terug te zetten.

Hopelijk is het probleem snel opgelost! 

Groetjes, Noor 
Simpel
 

Noor, 

Zoals je kunt lezen in een vorige reactie heb ik de optie van een ander toestel al eens geprobeerd. Dit had geen resultaat. Ook het toestel naar fabrieksinstelling resetten heb ik al uitgevoerd. Hier hoef ik niet voor naar een winkel. Ook dit loste niks op.

Ted.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Ted1967,

 

Vervelend dat je nog altijd tegen dit probleem aanloopt! 

Ik denk dat de oplossing dan toch in een nieuwe simkaart zit. Zou je onze klantenservice kunnen benaderen, zodat we jouw gegevens erbij kunnen pakken en de simkaart kunnen versturen? Je kunt hierbij verwijzen naar mij/het contact op de community! 

Alvast bedankt! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hallo Charlie 

Ik heb reeds het klanten contactformulier verstuurt maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Ted.

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Ted1967 

 

Mijn excuses, wegens grote drukte lopen we wat achter op de mail kanalen. Je kan het beste even contact opnemen via WhatsApp of telefoon. 

 

Een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

 

Groet, Damien
Simpel

Prima maar wat is het telefoonnummer?

Ik heb ook een mail verstuurt naar de klantenservice

Reputatie 2
Badge +7

Hey daar @Ted1967

Al onze contact info vind je terug op onze website :) 

Hopelijk is het probleem snel opgelost! 


Groet, Noor 

Simpel
 

Reageer