Beantwoord

Als ik iemand bel horen ze mij niet.

  • 3 June 2019
  • 9 reacties
  • 4534 Bekeken

Als ik iemand bel horen ze mij niet. Als ik gebeld wordt dan werkt het wel goed.
icon

Beste antwoord door Sanne 5 June 2019, 12:36

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Hier wil ik ook wel graag een antwoord op.
Alleen als ik naar de mobiel van mijn pa bel kan hij mij niet horen, naar andere toestellen gaat het voorlopig goed.
Als hij mij belt gaat het goed.

Ik heb mijn moeder een Simpel abbo aangepraat, maar zij kan mijn pa meestal helemaal niet bereiken, sommige andere nummers evenmin, mobiel en vast.
Reputatie 3
Badge +7
Hallo!

Problemen met bellen is natuurlijk heel vervelend, en lastig om 1 antwoord op beide te geven. Waar je mee kan beginnen is de simkaart in een andere telefoon plaatsen en proberen te bellen en gebeld te worden. Is het in de andere telefoon hetzelfde, of kan hier wel normaal gebeld worden? Dit geeft al veel informatie over de waarschijnlijke oorzaak van de situatie.

Ook kan je kijken naar de dekking in de omgeving waar je op dat moment bent, via onze dekkingskaart. Ben je net een keer op een locatie met verminderde of slechte dekking, dan is dit de oorzaak

@PhilE , als ik het zo lees kan zowel jij als jouw moeder jouw vader niet bereiken. Heeft jouw vader ook Simpel of ervaart hij ook problemen met bellen?

Werkt bellen nog niet? Dan kijken we graag verder. Kan je contact met ons opnemen?
Badge
Hoi Sanne,

Dat klopt precies wat je zegt.
Mijn vader heeft KPN en heeft met niemand anders een probleem, alleen met ons 2.

Volgens de dekkingskaart zou de ontvangst goed moeten zijn, ze wonen midden in de stad.

(Ik wil geen topic kapen overigens...)
Reputatie 3
Badge +7
@PhilE Dat is geen probleem! We zijn juist hier om elkaar te helpen.

Is jouw vader recent overgestapt naar KPN of heeft hij dit ook met andere Simpel nummers? Dan zou dit mogelijk ook vanuit de KPN kant komen.
Badge
Hij heeft altijd al kpn gehad, ik weet niet anders.
En andere simpel gebruikers kennen we niet.

Mijn moeder belde me gisteren en het geluid van haar stem werd tijdens het gesprek steeds zachter, ook dit heb ik hier al eens gelezen.
Badge
Er zijn meer klachten zie ik, hier is er nog 1...

https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/geen-geluid-met-bellen-944
Badge
En nog een:

https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/ik-ervaar-weinig-tot-geen-bereik-903

Wat nu dan? Ik lees niets meer.
Reputatie 6
Je krijgt echt wel een reactie maar je zult wel wat geduld moeten hebben.

Stop eens een andere (losse) simkaart in de telefoon met problemen. (Jullie 2)
Wat is dan het resultaat bij gebruik?
Reputatie 3
Badge +7
Hi! Wij houden de lopende topics in de gaten en reageren, maar de Community is natuurlijk vooral een openbaar forum waar iedereen op elkaar kan reageren. Reactie kan, zeker tegen het weekend, een aantal dagen duren.

Wat betreft het probleem met bellen, dit kan een legio oorzaken hebben. Soms is dit de dekking, de telefooninstellingen, de simkaart, of het nummer wat je probeert te bellen. De tip van Snowboard wil ik je ook aanraden, wat doet een andere simkaart in jouw telefoon of jouw simkaart in een andere telefoon.

Werkt het niet? Dan wil ik vragen om even contact met de klantenservice op te nemen. Daar hebben ze inzicht in jouw abonnement en instellingen.

Reageer