Beantwoord

Anno 2021 wifi bellen / volte mogelijk?


 Ik wil graag weten wanneer volte / wifi bellen beschikbaar komt.

Laatste inhoudelijke antwoord is van 2 jaar geleden :-)

icon

Beste antwoord door Phil 23 August 2021, 15:48

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 6

Om die reden ga ik mijn abonnement ook niet verlengen. Elke andere budget provider heeft inmiddels VoWifi. Waarom mensen bij Simpel zitten te wachten op 5G is me niet helemaal duidelijk. Je internetsnelheid is sowieso al gelimiteerd tot 75 mb/s download en 10 mb/s upload. Over 5G blijft dit precies het zelfde. Wellicht zie ik iets over het hoofd?

Dat kun je zo niet zeggen. 5G is vele malen sneller. Maar T-mobile is als voorbeeld wel 1 van de netwerken in Nederland. Dit gezegd hebbende betekent dat niet automatisch dat Simpel als budget provider het ook gaat aanbieden. 

Reputatie 6

Ik heb afgelopen maanden alleen maar minder bereik binnen. Zelfs dat mensen niet eens een beltoon krijgen. Geduld heb ik allang niet meer, maar ik zit nog minstens 1 jaar vast aan Simpel. Youfone heeft inmiddels 5G, bellen over wifi en dezelfde prijzen. Zij werken met KPN. Dus volgende keer daar maar naar kijken.

Ik zou dan aan 2 dingen denken.

Als Simpel jou niet (meer) de dienst kan leveren waar je recht op hebt dan zou Simpel je nummer logischerwijs vrij moeten geven.

Of je koopt het abonnement af zodat je kunt overstappen. Het resterende bedrag zou dan wat lager mogen zijn, bijvoorbeeld de helft van de maandkosten die nog berekend mogen worden.

Een medewerker zou hier meer over moeten kunnen vertellen  @Arno Willemstein 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Arno Willemstein @Jorn @RTTY45 

Begrijpelijk dat jullie even aanhaken in dit topic! 

Fijn @RTTY45 dat jij heel erg blij bent met deze VoLTE functie. Jij maakt een kloppende opmerking, we zijn natuurlijk een budgetprovider, daardoor liggen de prioriteiten anders dan bij grotere providers of zoals bij onze grote zus T-Mobile. Door bepaalde keuzes houden wij de bundelprijzen lager dan de (budget)concurrent.

Jammer @Jorn dat jij om deze reden niet meer gaat verlengen. Onze 4G snelheid is op dit moment inderdaad 75 mb/s download en 10 mb/s upload. Ik kan geen beloftes doen qua termijn, maar we zijn hard aan het werk om onze 4G-snelheid op te krikken zodat onze klanten nóg sneller kunnen internetten. Het 5G-netwerk zal nog op zich laten wachten vrees ik, daar is niets over bekend op dit moment. 

Super vervelend dat jij verminderd bereik ervaart de laatste tijd @Arno Willemstein. Dat is natuurlijk erg hinderlijk en daardoor begrijp ik je wens voor VoWIFI of andere functies. Ik wil je wel vragen contact met ons op te nemen als jouw probleem rondom je huis aanhoudt. Graag lopen we wat stappen met je door en helpen we je aan betere bereikbaarheid. Zoals Superster @Snowboard aangeeft, kan je ook contact opnemen om eventuele opties te bespreken betreft het overstappen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 6

Ik heb afgelopen maanden alleen maar minder bereik binnen. Zelfs dat mensen niet eens een beltoon krijgen.

@Janine Arno Willemstein ondervindt problemen binnenshuis i.p.v. rondom het huis.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Arno Willemstein
 

Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat je hier graag gebruik van wilt maken. 
Echter, heeft Simpel momenteel geen plannen om bellen via WiFi aan te bieden bij de abonnementen. 

Nu de uitfasering van 2G heeft plaatsgevonden op het netwerk is er weer ruimte. Wellicht dat wij nu kunnen kijken naar de vraag van 5G. 
Echter, is dit nog geen belofte en kan ik je niet toezeggen en of dit ook inderdaad gaat gebeuren. Mocht dit wel zo zijn, dan zullen natuurlijk alle klanten op de hoogte hiervan worden gehouden via onze website/nieuwsbrief. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel.



 

Reageer