Beantwoord

Anno 2021 wifi bellen / volte mogelijk?


 Ik wil graag weten wanneer volte / wifi bellen beschikbaar komt.

Laatste inhoudelijke antwoord is van 2 jaar geleden :-)

icon

Beste antwoord door Phil 23 August 2021, 15:48

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Daar is nog steeds geen officieel antwoord  op te geven....Wanneer het beschikbaar is zal het aangegeven worden.....

Bedankt

Reputatie 1

Er is wel gecommuniceerd dat dit in 2021 beschikbaar zou komen.

We zijn inmiddels op de helft, dus….

Simpel maakt gebruik van het T-mobile netwerk. Dus via WiFi en Volte bellen is allang beschikbaar. Je moet wel de instellingen in je telefoon daarop aanpassen, natuurlijk. 

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Reputatie 1

Dank voor je bericht Patrick,

Nieuwsgierig geworden door jouw bericht heb ik het zojuist even geprobeerd. Helaas werkt het niet. De opties kan ik inderdaad wel inschakelen, maar als ik bijv. alleen VoLTE/Bellen via 4G inschakel, zie ik dat als ik ga bellen, de telefoon overschakelt van 4G naar 3G.
Dit zou overigens ook kunnen liggen aan het feit dat ik een Samsung A52 heb, en die staat (nog) niet op de lijst van geschikte VoLTE-telefoons van TM.

@Simpel, al meer info hierover? 2021 zit er bijna voor 2/3 op…...

Dit zou overigens ook kunnen liggen aan het feit dat ik een Samsung A52 heb, en die staat (nog) niet op de lijst van geschikte VoLTE-telefoons van TM.

Ik denk inderdaad dat dat een geldige reden is… Mijn iPhone SE staat wel in dat lijstje, namelijk. :wink:

Reputatie 4
Badge +8

Hi,

De nieuwsgierigheid en de wens zijn begrijpelijk. Op het moment dat we beginnen aan het uitrollen, brengen we dat zo snel mogelijk naar buiten. Op dit moment is de optie vooralsnog niet beschikbaar.

Reputatie 1

Dank Phil!

Is het nog wel de planning om het dit jaar uit te rollen? Zo ja, dan zou er toch inmiddels al een planning moeten zijn?

Vorig jaar is er concreet toegezegd dat in 2021 VOLTE bij Simpel beschikbaar zou komen. Voor mij, maar waarschijnlijk ook voor ander mensen voegt dit zeker iets toe. Een voorbeeld. Als ik aan het bellen ben en iemand stuurt mij per Whatsapp foto's toe, dan moet ik nu eerst het gesprek beëindigen om de foto's binnen te kunnen halen. Dit ongemak zou verholpen zijn wanneer VOLTE bij Simpel beschikbaar is.

Hoewel de komst van VOLTE vorig jaar wel is toegezegd, begin ik mij toch een beetje zorgen te maken. Dit jaar duurt nog maar een paar maanden. Daarom nu concreet mijn vraag aan Simpel, gaat Simpel dit jaar VOLTE nog beschikbaar maken?

Beste Simpel medewerkers, ik zou graag mijn vraag beantwoord willen hebben. Zie mijn reactie hierboven. 

Reputatie 1

Het zou inderdaad heel fijn zijn als er duidelijkheid komt.

Als de belofte om VoLTE en VoWifi in 2021 uit te rollen blijft staan, dan moet er nu echt wel een planning liggen.

Als het gewoon niet komt, communiceer dat dan eerlijk. Dit voelt alsof we aan het lijntje worden gehouden.
 

Ik ben ook benieuwd naar wanneer we dit kunnen verwachten. Ik heb in het buitenland al meerdere keren meegemaakt dat bellen onmogelijk is omdat er alleen LTE beschikbaar is.

Dit probleem zal alleen maar erger worden omdat providers hun 2G en 3G netwerken uitfaseren.

Hi @samgold, @RTTY45 en @Bas belt

Op dit moment is het nog niet bekend wanneer wij deze optie zullen aanbieden. Zoals hierboven al is vermeld zijn we er op het moment mee bezig om VoLTE beschikbaar te maken. Ik kan echter niet precies zeggen wanneer deze optie daadwerkelijk online komt te staan. Zodra hier meer over bekend is zullen we jullie hier uiteraard van op de hoogte houden. 

Groet, 

Lisa 

Reputatie 1

Wordt er nog gewerkt aan de implementatie van VoLTE en VoWifi? Eerlijkgezegd geloof ik er niets van. Er wordt helemaal niets gecommuniceerd en vragen van klanten worden niet serieus genomen. Meer als standaard met-een-kluitje-in-het-riet-sturen-antwoorden krijgen we niet.

Er is gezegd dat genoemde functionaliteit in 2021 beschikbaar zou komen, maar 2021 is voorbij. En nu?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @samgold,

 

Wij zijn zeker bezig om het bellen via WiFi mogelijk te maken. Echter, dit is op dit moment nog niet uitgerold. Een exacte datum kan ik je niet meegeven. Zodra er meer bekend is, zullen we jullie hier uiteraard van op de hoogte houden. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

En VoLTE? Misschien heeft het zin om alleen reacties te plaatsen als er ook echt iets te melden is. Een heel forum thread vol met non-antwoorden is niet bijster nuttig.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @RTTY45 en andere thread-leden!

 

Wij gaan binnenkort een aantal tests op het netwerk uitvoeren, zodat het bellen via WiFi / VoLTE beschikbaar gemaakt kan worden. Het zal dus niet lang meer duren!

 

Groet, Charlie

Simpel

Hoi lezers,

Goed nieuws: We gaan testen! :sunglasses:

We zijn op zoek naar 30 testers die ons willen helpen om VoLTE (ook bekend als bellen over 4G). Wil jij ons daarbij helpen laat dan in dit topic een reactie achter, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Zo 23 dagen verder, hoe gaat het met de test?

Het is een wonder :)

Dus nog geen updates of bellen via Wif?. Dat 4g netwerk wordt steeds beroerder in gebouwen. Met 3g heb ik beter ontvangst.

Maar nu even serieus, de vraag naar bellen via WiFi gaat nu al jaren rond, terwijl alle providers dit aanbieden. Wanneer activeren jullie dit? Is toch het minste wat je kan aanbieden aan je klanten? Jullie hebben nog niet eens 5G, maar slome 4G variant. Toch hopeloos ouderwets?

Tja. Ik moet zeggen dat ik met volte al heel tevreden ben

Simpel blijft een budget mvno. Als je 5g of vowifi wil zul je waarschijnlijk toch echt naar een andere provider moeten zoeken. Of meer geduld hebben.

Ik heb afgelopen maanden alleen maar minder bereik binnen. Zelfs dat mensen niet eens een beltoon krijgen. Geduld heb ik allang niet meer, maar ik zit nog minstens 1 jaar vast aan Simpel. Youfone heeft inmiddels 5G, bellen over wifi en dezelfde prijzen. Zij werken met KPN. Dus volgende keer daar maar naar kijken.

Om die reden ga ik mijn abonnement ook niet verlengen. Elke andere budget provider heeft inmiddels VoWifi. Waarom mensen bij Simpel zitten te wachten op 5G is me niet helemaal duidelijk. Je internetsnelheid is sowieso al gelimiteerd tot 75 mb/s download en 10 mb/s upload. Over 5G blijft dit precies het zelfde. Wellicht zie ik iets over het hoofd?

Reageer