Beantwoord

antwoordapparaat bedienen op afstand

  • 29 March 2020
  • 5 reacties
  • 434 Bekeken

Ik heb op de zaak een Gigaset telefoon met antwoordapparaat. Dit antwoordapparaat is vanaf afstand uit te luisteren via je mobiele telefoon. Op mijn telefoon met Simpel abonnement werkt dit niet. Als ik de simkaart van een andere provider in mijn toestel plaats werkt het wel…

Er gaat dus iets niet goed in de Simpel instellingen, maar wat en hoe kan ik dit aanpassen.

Volgens de handleiding van Gigaset moet het werken vanaf elke telefoon met TDK (toonpulsen dus)

 

icon

Beste antwoord door Sanne 31 March 2020, 13:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi Maatje,

 

Mag ik vragen welk model van Gigaset dit betreft? En luister je deze vanaf afstand af door in te bellen, of staat de voicemail doorgeschakeld naar jouw simkaart?

 

Groet, Sanne

Hoi Sanne,

Het betreft eenGigaset A670

Afluisteren door in te bellen. 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Maatje,

Bedankt voor de extra informatie!

Als provider leggen we op dit gebied geen restricties op en beheren we de instellingen ook niet.

Onderstaande stappen heb ik teruggevonden in de handleiding van de Gigaset A670 en via die weg moet het lukken:
- Antwoordapparaat bellen en berichten beluisteren
Voorwaarde: het antwoordapparaat is ingeschakeld.
¤ Bel uw eigen telefoonnummer en druk op de toets 9terwijl u uw meldtekst hoort.
¤ Voer de systeem-PIN van uw telefoon in.
Daarna kunt u het antwoordapparaat bedienen met de toetsen.

Mocht het via bovenstaande stappen alsnog niet werken adviseer ik om contact met de fabrikant op te nemen. Wellicht hebben zij nog een aantal tips en tricks.

Groetjes,

Phil

Phil, 

Dit is mij allemaal bekend. Zoals je kunt lezen kan ik met een SIM-kaart van een andere provider het antwoordapparaat wel beluisteren. Op de manier zoals je beschrijft, want dit staat ook in mijn handleiding…

Het gaat er om dat dit NIET werkt via een simkaart van Simpel, dus het probleem ligt bij de provider... 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Maatje,

Het probleem is helder, echter zoals Phil ook aangeeft zijn er geen restricties op het netwerk wat een reden kan zijn waardoor je met je Simpel simkaart dit niet zou kunnen!

Kan je mij anders in een privébericht jouw telefoonnummer sturen waar ik je op kan bereiken? Dan kijk ik graag met je mee of we de oorzaak kunnen achterhalen en daarmee dus ook de oplossing kunnen vinden.:grin:

Groetjes,

Houssam

Reageer