Beantwoord

Bellen buiten de bundel

  • 20 August 2022
  • 14 reacties
  • 513 Bekeken

Waar kun je op de website zien, welke nummers buiten de bundel vallen en de tarieven?
Denk dan aan nummers zoals 140, 084, 087 en 066
 

icon

Beste antwoord door Karin303 20 August 2022, 18:06

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

 

  Meestal hoor je  bij het begin van je gesprek de prijs per minuut. 

Je kunt eigenlijk ervan uitgaan dat  alle 0900 nummers buiten de  bundel  vallen.… 088 is gratis

 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/telefoonnummers/bellen-naar-informatienummers

 

Ik zou het prettig vinden als het ergens te lezen is.
Zo kun je de gemeente bellen met 14 met netnummer er achter.
Niet handig, als je daar extra voor moet betalen.

Dat 088 en 085 inmiddels tot de normale netnummers behoren is een feit.
Uit ervaring weet ik, dat het soms een welles nietes is bij sommige providers.

0900 zie ik als pure uitbuiting.
Zo is hier een plaatselijk bedrijf, waar iedere burger mee te maken heeft.
Ze hadden 2 nummers, een met het plaatselijke kengetal en de andere met 0900
Het nummer achter het kengetal was identiek.
Nu hebben ze alleen nog maar de 0900 variant.
En dat onder het motto, dat het gemakkelijker is voor de klant.

Wie bepaalt nu ineens dat de vraag beantwoord is?

 

Reputatie 6
Badge +9

Ga er maar  gewoon vanuit dat 06 nrs en vaste nummers binnen de bundel vallen,  Je kunt googlen om zekerheid te hebben......

Wat kost bellen naar 14020?

Google: Daarnaast kan uw telecomaanbieder extra kosten in rekening brengen als u mobiel belt. Deze kosten verschillen per abonnement.

Google: Sinds 2006 is de Gemeente Amsterdam via het algemene nummer 14020 te bereiken. Het nummer valt echter niet binnen belbundels van providers waaronder T-Mobile waardoor consumenten wanneer ze bellen met 14020 via een mobiele telefoon extra kosten moeten betalen.


Over welke zekerheid heb je het.


 

Reputatie 6
Badge +9

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/20528/vvd-stelt-vragen-over-hoge-kosten-voor-mobiel-bellen-met-14020

 

Je hebt de zekerheid dat het genoemde nummer buiten bundelkosten meebrengt...Zodra je dit nummer belt hoor je wat het per minuut kost

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Erik6,

 

Wij hebben geen overzicht van nummers die wel/niet buitenbundelkosten meenemen, als dat is wat je bedoelt. 

Zoals Karin al aangaf, kun je ervan uit gaan dat het eerder genoemde nummer met 14020 kosten meenemen, omdat +1 of +14 als een buitenlands nummer wordt gezien.

Bijna alle 0900-nummers nemen ook kosten mee, evenals premiumnummers zoals 0906-nummers.

Netnummers en 06-nummers gaan van de belminuten af.

 

Groet, Charlie

Simpel

@Charlie 
14020 is iets anders dan +14020
Nummers met 14 aan het begin zijn van de Nederlandse overheid.
14020 is het telefoonnummer van de gemeente Amsterdam.
1400 is het nummer van de Rijksoverheid.
 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Erik6,

 

Ons systeem zet automatisch een + voor het telefoonnummer. Zodoende wordt 14020 dus +14020 en worden er extra kosten in rekening gebracht.

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik hoop dan dat ze dat niet doen met 112 en daar +112 van maken en het doorverbinden met de USA.
 

Reputatie 6

Hi @Erik6

Ons systeem zet automatisch een + voor het telefoonnummer. Zodoende wordt 14020 dus +14020 en worden er extra kosten in rekening gebracht.

 

Dit is onzin

Er wordt door de provider een + of 00 bij de landcode gebruikt . Zoals bij 06xxx +316xxx bijvoorbeeld en voor de rest geldt meestal wat Karin303 schreef.

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Erik6

Er worden geen extra kosten in rekening gebracht wanneer je naar het noodnummer van de politie belt.
Dit is een gratis nummer waarbij je altijd naartoe kan bellen in noodsituaties. Uiteraard hoop ik dat het niet nodig zal zijn 🙂. 

Groet, Noor
Simpel

Dat was ook niet de vraag.
Wat kost het om naar de gemeente Amsterdam te bellen op nummer 14020 als ik nog belminuten heb?

We hebben in ons land afgesproken dat nummers met een 1 een bijzondere status/functie hebben.
Nummers die met 14 beginnen noemen ze de KING lijst. Dat zijn er nu al 250

Zover ik weet, zijn ze ook niet te schrijven met een internationale notatie +31…
Het zijn dus nummers, die alleen via het nationale telefoonnetwerk bereikbaar zijn.

112 is een heel speciaal nummer en een verhaal apart.
Daar hebben we het nu niet over.

Als ik dit lees, vallen de nummers binnen de bundel.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/tariefregels-voor-telecomaanbieders

Reputatie 6

Nee hoor. Dit was de vraag. 

Waar kun je op de website zien, welke nummers buiten de bundel vallen en de tarieven?
Denk dan aan nummers zoals 140, 084, 087 en 066
 

En deze reactie in het kort vanuit Simpel was het antwoord. 🤔

Hi @Erik6,

Wij hebben geen overzicht van nummers die wel/niet buitenbundelkosten meenemen, als dat is wat je bedoelt. 

 

Reageer