Beantwoord

bellen naar buitenland krijg steeds ' OPROEP BEEINDIGD'.?


Badge

Ik heb al een paar weken geen mogelijkheid  om naar het buitenland te bellen. Ik krijg steeds ' Oproep beeindigd' ? Bellen met whatsapp naar buitenland is wel mogelijk.

icon

Beste antwoord door Phil 13 July 2020, 14:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Heb je misschien in je instellingen bellen naar buitenland geblokkeerd?

Maak je gebruik van het plafond? Dan staat dat misschien zo ingesteld dat je niet naar buitenlandse nrs kan bellen omdat de kosten te hoog zijn daarvoor

Badge

Ik maak gebruik van het plafond maar bellen naar zone 1 vanuit zone 1 valt toch in de bundel? Kun je het plafond zo instellen dat je niet naar buitenland kunt bellen? Als dat zo is hoe moet ik dat dan zien c.q. doen?

Reputatie 6
Badge +9

Bellen vanuit Nederland naar buitenland valt altijd buiten de bundel..… 

 

 

Badge

Dank je Karin303 wat moet ik nu doen zodat ik gewoon naar een zone 1 land kan bellen? Moet ik mijn plafond verhogen, ik heb hem nu op € 10 staan of heeft dat er niets mee te doen? Gr. Math.

Reputatie 6
Badge +9

Bel even de klantenservice of wacht de reactie van een Simpel medewerker af Math, ik zou het niet weten

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Math 48!

Goed om te zien dat @Karin303 al aardig de schouders eronder heeft gezet, bedankt! 

Indien je ingestelde Plafond gelijk staat aan je vaste abonnementskosten dan kan je enkel de tegoeden binnen je maandelijkse bundels gebruiken. Het maken van buitenbundelkosten, wat je doet met uitbellen naar het buitenland, wordt zodoende geblokkeerd. Je kan in dat geval inderdaad je Plafond verhogen zodat je iets meer spelingsruimte hebt.

Groetjes,

Phil

Hallo, waarom is het zo dat als ik in bijvoorbeeld Frankrijk ben en ik bel naar een Frans nummer of naar een Nederlands nummer dit geen probleem is, maar wanneer ik in Nederland bel naar een Frans nummer dit niet werkt? Is toch idioot? Bel dan toch gewoon ook binnen de EU zone 1 landen? Zou toch gewoon uit je bundel moeten komen? 

Groeten,

JW

Reputatie 6
Badge +9

Nee bellen vanuit Nederland naar buitenland gaat buiten je bundel.. Bel je met je Nederlandse nummer vanuit buitenland dan gaat het wel uit je bundel....Dit is zo bepaald  omdat je in Nederland vanuit het Nederlands netwerk belt en dat valt niet onder Roaming

Maar dat is toch vreemd? Dus als ik ff naar Belgie rij kan ik wel uit bundel met alle Europese nummers bellen.. 

Reputatie 6
Badge +9

yep

Reputatie 4
Badge +8

Maar dat is toch vreemd? Dus als ik ff naar Belgie rij kan ik wel uit bundel met alle Europese nummers bellen.. 

Ik begrijp dat het vreemd klinkt. Wellicht dat het met de volgende achtergrondinformatie een wat logischer geheel vormt.

De EU heeft een tijd geleden besloten dat je bij roaming(gebruik in het buitenland) binnen de EU lidstaten je telefoon moet kunnen gebruiken zoals je in je thuisland gewend bent. Dat betekent dat wanneer je bijvoorbeeld in België of Spanje bent, je moet kunnen bellen vanuit je bundel. Extra kosten kunnen dan alleen in rekening gebracht worden wanneer je bundel op is en je alsnog belt. De regelgeving omtrent het gebruik in je “thuisland” is echter anders, daarbij gelden dergelijke voorschriften niet waardoor het buiten je bundel valt wanneer je vanuit Nederland naar het buitenland belt. 

Reageer