Helaas heb ik nog geen reactie op mijn berichtje. Had klantenservice bericht gestuurd maar hoor ook hier niets meer van.
Goedemiddag @Paisomar Mar
Vervelend dat je problemen ervaart met bellen in Spanje.
In het buitenland kan je vaak, afhankelijk van het land, verbinden met een aantal verschillende netwerken. In Spanje kan je verbinding maken met Movistar, Xfera (Yoigo), Orange en Vodafone. Ik stuur je gelijk de link mee zodat je dit zelf ook kan inzien https://www.simpel.nl/files/PDF/roaming-netwerken-simpel.pdf. Wanneer het netwerk waarmee je verbonden bent niet goed werkt, kan je automatisch selecteren uitzetten en handmatig selecteren aanzetten, zo kan je een ander netwerk kiezen via de instellingen van je telefoon. Misschien overbodig, maar zorg er ook altijd voor dat je roaming functie ingeschakeld staat in het buitenland, zowel op je telefoon als bij je abonnementsinstellingen.
Ligt de oorzaak niet bij de roaming functie en werkt het selecteren van een ander netwerk ook niet. Dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Dan pakt mijn collega je abonnement erbij en kijkt hij of zij verder met je mee.
Fijne vakantie!
Groet, Renaat
Hallo Renaat,
Heb alle netwerken al geprobeerd maar helaas geen effect.
Roaming functie staat ook aan.
Heb ondertussen via WhatsApp contact alleen gaat dit niet zo snel want heb alle gegevens om 15,45 uur doorgegeven daarna niets meer gehoord.
Groetjes Carla
Hi @Paisomar Mar
Jammer dat de klantenservice zowel op WhatsApp en het forum het inmiddels weer laat afweten je verder te helpen.
Wat ik zou proberen is je telefoon een paar uur uit, simkaart uit de telefoon nemen. Daarna weer terugplaatsen en de telefoon weer inschakelen.
Daarmee geef je de telefoon een zachte reset en de simkaart meldt zich opnieuw op het netwerk.
Helpt dit niet zou ik een lokale simkaart (prepaid) halen. Je whatsapp kun je gewoon blijven gebruiken met het Simpel nummer.