Beantwoord

bellen via 4G en datagebruik


Volgens de website van T-Mobile worden geen data in rekening gebracht bij bellen via 4G ("Geen extra kosten: bellen via 4G gaat van je belbundel en gebruikt geen data").

Volgens de klantenservice van Simpel gaat het wel van je data af.

Is dat Simpelweg andere beleid, of een fout van Simpel?

Ik had nadat ik geen data meer had een kort telefoontje gepleegd (binnen Nederland), waarvoor ik nu een rekening krijg van €40

icon

Beste antwoord door Karin303 2 August 2022, 08:02

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Je bent klant bij Simpel  en dat betekent  dat hun regels en voorwaarden op hun Website staan en niet op de site van T Mobile. Inderdaad is er verschil tussen de 2 providers.

Ik begrijp dat ieder bedrijf zijn eigen policy heeft, maar Simpel is eigendom van T-Mobile en gebruikt diens netwerk en techniek.

Als T-Mobile zegt ".. en gebruikt geen data.." is dat een technisch gegeven, en zou het dus ook voor Simpel moeten gelden, tenzij ze bedoelen 'we brengen deze data niet in rekening'.

Reputatie 6
Badge +9

Tmobile heeft Simpel overgenomen  om groter te worden maar Simpel  is nog steeds een eigen  provider die abonnementen aanbied en eigen voorwaarden hanteert

Reputatie 6

Het lijkt me vreemd dat je na bellen via 2G en 3G nu MB verbruikt bij bellen via 4G.

Lijkt me goed om een reactie te krijgen van een medewerker van Simpel op dit.

@Simpel graag duidelijkheid brengen. 

Reputatie 6

Volgens de website van T-Mobile worden geen data in rekening gebracht bij bellen via 4G ("Geen extra kosten: bellen via 4G gaat van je belbundel en gebruikt geen data").

Volgens de klantenservice van Simpel gaat het wel van je data af.

Simpel gaf geen reactie op mijn laatse opmerking dus neem ik de informatie die openbaar staat. Een provider dient klanten duidelijk te informeren. 

https://www.simpel.nl/tarieven

We ronden af per seconde en KB

Gesprekken ronden we niet af per minuut, maar per seconde. Ook de tarieven voor je internetverbruik zijn scherp. We ronden niet af per MB, maar op de kB. Je betaalt pas extra als je de grens van je bundel overschrijdt

Reputatie 6
Badge +9

Bij Simpel is bellen via 4G  nog niet mogelijk, bij TMobile wel......

Reputatie 6

@Karin303 

+1👍

Ha, da's interessant 😳.

Ik heb nu een contactformulier ingevuld of zij het kunnen verklaren, met verwijzing naar jullie antwoorden. Zodra ik het weet zal ik het posten. 

Dank voor jullie meedenken!

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen!

 

Voor zover ik weet verloopt het bellen via 4G over VoLTE (= internet). Dit gaat dan van de databundel af. Ik vraag het voor de zekerheid intern even na en kom hier dus nog op terug! 

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Update: 

Dit is wat ik heb vernomen: “Je gebruikt wel data maar dat hoort niet van je datategoed af te gaan. Het zou free rated moeten zijn. Anders moet het gewoon van de belminuten afgaan.

Dank voor je reactie Charlie!

Er blijkt intern toch e.e.a. onduidelijk te zijn voor wat betreft 4G bellen, want het blijkt dat @Karin303 gelijk heeft: Simpel biedt geen bellen via 4G aan.

Vandaag ontvang ik onderstaande reactie van Simpel:

 

Balen van de extra kosten!   

 

Om je vraag direct te beantwoorden: wij mogen en kunnen vanwege de privacywetgeving niet inzien waar je het internet aan verbruikt. Wij mogen enkel noteren tussen welke tijdstippen het verbruik plaatsvindt en hoeveel internet je daarbij verbruikt, zoals in te zien via de Mijn Simpel pagina.

 

Mogelijk heeft mijn collega verkeerde informatie meegegeven en klopt het inderdaad dat wij bellen via 4g niet aanbieden.  

 

Veel toestellen maken gebruik van internet zonder dat je hier erg in hebt. Dit kan wanneer je hier toestemming voor hebt gegeven en/of wanneer er sprake is van WiFi-assistentie. Dit laatste zorgt ervoor dat het toestel een verbinding maakt met de snelste internetverbinding. In sommige plekken in het huis kan dit ons internet zijn in plaats van de WiFi. Omdat de buitenbundelkosten niet wenselijk zijn, raad ik je aan een Plafond in te stellen. Je bent al erg lang klant bij ons en dit bedraagt dan ook een gratis dienst voor jou. Het verschil tussen je abonnementskosten en het ingestelde bedrag van het Plafond is het maximumaantal kosten dat je kunt maken buiten de bundel. 

 

Dit stel je in via de Mijn Simpel pagina en voorkomt dat dit nog een keer kan gebeuren.

---

Eenieder, dank voor jullie reacties!

Reputatie 6

 

Voor zover ik weet verloopt het bellen via 4G over VoLTE (= internet).

Volgens mij zegt Charlie hier 2 keer hetzelfde. Alleen (=internet) klopt niet.

Reputatie 3
Badge +8

Hi!

 

Het bellen via 4G bieden wij sinds kort aan (geven wij stapsgewijs vrij voor onze klanten). Als je dit in wilt laten schakelen, die je even contact op te nemen met onze klantenservice.

 

@Snowboard, excuses voor de verwarring, denk dat de maandag te veel invloed op me had :P

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 6

Kan iedereen gebeuren @Charlie . Dat maakt ons mensen.  Het gaat om bellen via 4G netwerken. 

Heb me wat dieper ingelezen. 🙂

Reageer