Beantwoord

Bellen via 4g en wifi


T-mobile heeft een paar dagen geleden bellen via 4g (voLTE) en wifi (vowifi) geactiveerd. Komt dit op korte termijn ook beschikbaar voor Simpel klanten of kunnen we hier al gebruik van maken?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Youp 31 May 2019, 11:13

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +8
Hallo Rens,

Wat leuk dat je actief bent op onze community.

Het is nog niet bekend wanneer Simpel ook bellen via 4G en Wifi gaat aanbieden.
Zie hier ook een topic over hetzelfde onderwerp.

Groet,

Youp
Gaan ze het uberhaupt wel aanbieden (Vowifi) in de toekomst is mijn vraag. En zo ja op welke termijn dan ?
Reputatie 3
Badge +7
Hi @Pieter v D , het is vooralsnog niet bekend of en wanneer we VoWi-Fi gaan aanbieden. Hou zeker de website in de gaten!

Groet, Sanne

ik zie diverse berichten of bellen via 4G of wifi van een aantal maanden geleden. Is er ondertussen wel bekend wanneer dit beschikbaar is?

(We gaan begin volgend jaar verhuizen naar een huis/wijk waar een slechte mobiele dekking is).

Reputatie 2
Badge +8

@JVB Hier nog niets over bekend. 

Groetjes Joachiem

Hallo Joachim,

wanneer is dit dan wel bekend? Ik zie namelijk al heel lang vragen hierover op de community. Je kunt toch niet blijven aangeven dat het onbekend is. 

Hallo Joachim,

wanneer is dit dan wel bekend? Ik zie namelijk al heel lang vragen hierover op de community. Je kunt toch niet blijven aangeven dat het onbekend is. 


Beste Simpelmensen,

Graag een inhoudelijk antwoord op bovenstaande vraag van JVB. Mijn telefoon is thuis nagenoeg onbruikbaar vanwege de slechte dekking en bellen via WiFi zou een goede oplossing zijn. Als Simpel deze service niet kan of wil aanbieden, is dat een reden om naar een andere provider om te gaan zien.

In afwachting van uw reactie,

Martijn

 

 

 

Helemaal eens met Joachim !

Ik heb hetzelfde probleem met mijn woning. Hoe meer goed geïsoleerde nieuwbouw woningen worden opgeleverd , hoe meer mensen problemen in huis gaan ondervinden met de kwaliteit van de verbinding. Komop Simpel en ga met je tijd mee, anders stappen mensen over naar andere providers.

 

Ik hoop op een goede en inhoudelijke reactie die duidelijkheid geeft. 

mvg

Wout

Reputatie 6

Even de doordrukknop(pen) gebruiken beste mensen. Persoonlijk geloof ik dat het nog weleens ff kan duren als het gebeurt. 

 

@Joachiem @Youp of @Sanne meerdere klanten hebben graag een reactie van Simpel. 

Reputatie 2
Badge +8

Er is nog geen update beschikbaar omtrent VoWi-Fi. Als er problemen zijn met het bereik dan kan er contact opgenomen worden met onze telefonische klantenservice via simpel.nl/contact. Er kan dan een stappenplan worden gevolgd om zo tot een oplossing te komen.

Ik wens jullie in ieder geval fijne dagen en een spectaculair 2020.

Groetjes Joachiem

Is er inmiddels al meer bekend over het bellen via Wifi. Ervaar een zeer slechte verbinding in huis. Anders toch maar opzoek naar een andere aanbieder. Want dit is hopeloos.

Wat is momenteel de stand van zaken mbt het bellen via Wifi?

Badge

Ik heb inmiddels ook veel minder bereik door het uitschakelen van 2g. Er wordt al tijden geroepen dat er wordt gekeken naar bellen over Wifi maar nog steeds geen resultaat. Ik overweeg ook in october weg te gaan en naar bijvoorbeeld Lebara te gaan. Zelfde bundels goed netwerk en ondersteuning voor bellen over WiFi 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag allemaal,

Voice over LTE staat nog altijd op onze planning. De verwachting is dat we het dit jaar lanceren. 

Badge

Feitelijk wordt er al gebeld over LTE omdat het 2G netwerk van T-Mobile is uitgeschakeld. Graag ontvangen we een antwoord op wanneer VoWifi wordt  geactiveerd want er wordt al tijden over gesproken dat het op de planning staat. 

Reputatie 4
Badge +8

Feitelijk wordt er al gebeld over LTE omdat het 2G netwerk van T-Mobile is uitgeschakeld. Graag ontvangen we een antwoord op wanneer VoWifi wordt  geactiveerd want er wordt al tijden over gesproken dat het op de planning staat. 

Dat is nog niet helemaal het geval. Het 2G-netwerk wordt namelijk gefaseerd uitgeschakeld waardoor het netwerk na verloop van tijd steeds minder tot niet bruikbaar wordt, momenteel is het netwerk nog bruikbaar. Een specifieke datum of periode is op dit moment nog niet bekend, zodra dat wel zo is dan communiceren we dat zo snel mogelijk via onze verschillende kanalen (nieuwsbrief, site, Community et cetera). 

Reageer