Beantwoord

Bereik nabijheid grens NL/BE en kosten


Hallo,

Mijn ouders overwegen een abo van Simpel te nemen. Ze wonen echter heel dicht bij de Belgische grens waar Simpel heel slecht bereik heeft. De Belgische provider heeft perfect bereik
Kunnen zij toch een Simpel abo nemen en dan roamen? (zowel bellen als internet)

Met groeten

Marc
icon

Beste antwoord door Ilan 22 juli 2019, 15:25

Hallo Marc,

Wat leuk dat je ouders overwegen om een abonnement bij Simpel te nemen!

Ik heb in je reactie even je postcode aangepast, dit is om je privacy te waarborgen.



Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en volgens de dekkingskaart heb je op de opgegeven postcode "Zeer" goed bereik.

Tip is om het netwerk op "handmatig" te zetten, dit is om te voorkomen dat je gaat roamen aan de grens.



Avast welkom bij Simpel ;)



Ilan
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hallo @Marc.

Het wel/niet kunnen zal niet de enige vraag zijn maar of het allemaal wel gunstig is is een ander hoofdstuk.

Zou je wat meer kunnen vertellen over postcodegebied en dekking grens andere NL netwerken?

Groetjes.
S.
Hoi,

Postcode is 6245 **
Vreemd is dat telecombedrijf A3BC, ook gebruik makend van het T Mobile netwerk, een aanzienlijk beter ontvangst biedt op dezelfde locatie.
Zij leveren echter niet aan particulieren.
Andere netwerken ben ik niet mee bekend.

Groeten

Marc
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Marc,
Wat leuk dat je ouders overwegen om een abonnement bij Simpel te nemen!
Ik heb in je reactie even je postcode aangepast, dit is om je privacy te waarborgen.

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en volgens de dekkingskaart heb je op de opgegeven postcode "Zeer" goed bereik.
Tip is om het netwerk op "handmatig" te zetten, dit is om te voorkomen dat je gaat roamen aan de grens.

Avast welkom bij Simpel ;)

Ilan
Tsja, volgens het kaartje wel. In de praktijk blijkt het bereik slecht.
Dus houden we dan vast aan het kaartje?
Groeten
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Marc,

De kaart is een weergave van de zendmasten en ons netwerk.
Het bereik is ook afhankelijk van diverse andere factoren, zoals de bouw, omgeving en isolatie.
Bij Simpel mag je binnen 2 weken na je bestelling je abonnement annuleren, wat je kunt doen is, is kijken of dit goed genoeg voor je is, mocht dit niet naar wens zijn, dan annuleer je deze.
Je krijgt dan alle kosten, op je gebruik na, terug.

Ilan
Kijk, dat is een reactie waar we wat aan hebben!
Bedankt.
We gaan het op die manier doen.

Groeten

Marc
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marc.

Nadat jij na mijn reactie informatie gaf over het postcodegebied, zonder de ** achter de 4 cijfers maar 2 letters heb ik op alle 3 de dekkingskaarten gekeken en vergeleken wat ik zag. (Vodafone, T-Mobile en KPN)

Ook ik zag dat de dekking "zeer" goed is met wel verderop het kaartje een paar witte vlekken om aan te geven dat daar de dekking minder is/kan zijn zoals ook o.a. bijvoorbeeld het grensgebied.

Heb je misschien kennissen, familie die gebruik maken van de verschillende netwerken en wat zijn hun ervaringen, als je die weet, 'm.b.t. Belgische grens en bij je ouders?

Kun je hier informatie over delen met ons als klanten dan is dat niet alleen voor ons fijn.
Ga mijn best doen.

Groeten

Bij ons vlak aan de grens met duitsland volgens de kaart zeer goede ontvangst maar in de praktijk helemaal niets.

als we naar duitsland rijden hebben we goede ontvangst

 

ik woon sinds 3 weken in postcode 5853  en kan vanaf die tijd niet meer bellen en internetten.

als ik 3 km richting 5854 rij kan ik weer alles.

de kaart voor bereik geeft aan dat ik alles moet kunnen maar helaas niet dus.

ik heb al zeker 10 email gestuurd hierover en telkens moste ik de postcode en de nrs en loctaie van nrs en de tijd doorgeven .

ik begin het zo langzaam goed zat te worden en ga overwegen i.v.m dat ze niet kunnen leveren waar ik voor betaal om weg te gaan bij simpel.

kennissen van mij met een kpn abonnement kunnen wel alles en wonen in zelfde postcode 75 meter van ons vandaan .

ook kan ik daar niet bellen met hun mobieltje met mijn simkaart erin.

als ik daar heen ga met mijn mobieltje kan ik ook niet bellen en internetten gewoon waardeloos dus.

wanneer word dit opgelost want ik heb alleen een mobieltje om te bellen en moet nu naar vrienden en bekenden om te kunnen bellen .

ik zou snachts maar een doktor nodig hebben dan heb ik en groot probleem.

hopende dat het binnen 1 week opgelost word anders zeg ik alles op van mijn en mijn echtgenote die ook van simpel heeft

Reputatie 3
Badge +8

Beste @Frans Janssen ,

Zojuist heb ik in het door jou gestarte topic op je situatie gereageerd.

Groetjes,

Phil

Verdomme wanneer word het opgelost , ik heb vanmorgen geprobeerd de doktor te bellen maar tevergeefs.

Ik heb hier op postcode al 4 weken geen netwerk dit kan toch niet waar is simpel en t-online in godsnaam mee bezig

Ik ben al 4 weken mails aan het sturen en moet telkens opgeven de nrs die ik bel en de datums en tijden.

Nou dat heb ik in die 4 weken dus elke dag gedaan maar er word niets aan gedaan.

Ik storneer de komende afboeking ik ben het goed zat op 10 maart is de volgende afschrijving en heb dan 1 maand niets me de mobiel kunnen doen alleen via de internet provider router maar met simpel(t-online) helemaal 0,00

Ik ga overstappen naar Simyo die werken het KPN en die hebben wel goede verbinding hier op postcode 5853br.

Simpel kan niet leveren wat ze beloven en waar ik voor betaal en dan kan bij volgens de Consumentenbond per direct weg

Ik ben inmiddels 12 jaar bij simpel maar in die tijd woonden wij in Duitsland en daar ging alles goed.

Vanaf 7 februarie wonen we weer in Nederland en het netwerk is ronduit klote.

Heb al 1 maand niet kunnen bellen en als ik de router uitzet ook geen internet.

Wel krijg ik als we weer naar Duitsland gaan voor inkopen de melding ook in Duitsland kun je de bundel gebruiken maar in Nederland op postcode 5853br niet het gaat me de keel uithangen zo langzamerhand

Vandaag naar de doktor moeten rijden 8 km en weer terug voor een afspraak.

Word dit in kmrs betaald door simpel want bellen kan ik niet op 5853br nr7

Dit alles geld tevens voor mijn echtgenote die ook van simpel heeft en niets met het mobieltje kan niet bellen en ook niet internetten.

Ook haar abonnement word bij afboeking gestorneerd omdat ze al 1 maand niets kan met haar mobieltje op 5853br nr 7

Reputatie 3
Badge +3

Frans, ik raad je aan om te bellen met de servicedesk, want die hebben meer mogelijkheden dan de medewerkers hier op het forum (die mogen bijna niks). Ook zou ik niet zomaar storneren zonder een formele ingebrekestelling van jou naar Simpel (schriftelijk!!), want anders is de kans groot dat je een incassobureau op je dak krijgt.

Ik heb toch nog een vraag waarom kunnen mensen die een abo van kpn en Simyo wel bellen in mijn huis en ik met simpel niet.

Er waren vanmorgen 2 mensen op bezoek 1 met Simyo en 1 met KPN abo.

Die vrienden mijn huis en ging prima net bellen en internetten

Daarna ging ik ook bellen maar niets he geen netwerk  ik heb daarop meteen een mail gestuurd tot 2x toe met de brs en het tijdstip ook niet toen ik mijn sim kaart in de foon doe met KPN en ook niet bij die van Simyo beide geen netwerk gaf hij aan het ligt vast en zeker aan de mast van T-Mobile

Is het de bedoeling dat ik overstap naar of KPN of Simyo.

MvG Frans Janssen

Reputatie 3
Badge +3

Simyo gebruikt ook het KPN netwerk. Blijkbaar heeft KPN bij jullie een betere dekking dan T-Mobile (waar Simpel op zit).

Kan ik dan zo onder simpel uit dan doe ik dat evenals mijn echtgenote die ook simpel heeft

Reputatie 3
Badge +3

Het heeft geen zin om hier berichten met dit soort problemen te plaatsen. Ik citeer mezelf nog maar eens:

Frans, ik raad je aan om te bellen met de servicedesk, want die hebben meer mogelijkheden dan de medewerkers hier op het forum (die mogen bijna niks).

 

Ik kreeg van simpel door dat ik dergelijke bericht hier moest posten.

Ik heb het idee dat simpel bezig is met een afschuifsysteem

Reputatie 5
Badge +9

Welke informatie staat er bij jullie, ieders, abonnement hoelang de looptijd van het abonnement is? Dus welke einddatum(s) zie je?

Je 2 jarig sim only abonnement loopt van 1 februari 2019 tot en met 31 januari 2021

Maar kan mijn mobieltje niet meer gebruiken sinds 7 februarie 2020 vanwege geen netwerk.

Dus kan ik per direct opzeggen dit heb ik geïnformeerd bij de condumentenbond.

Dit zelfde gelt voor mijn echtgenote

Reputatie 5
Badge +9

@robertvanweersch heeft je al meerdere keren een goede raad gegeven.

En die goede raad is bellen wat ik niet kan omdat er geen netwerk is vaste telefoon heb ik niet

Reageer