Beantwoord

Bereik nabijheid grens NL/BE en kosten

• 19 juli 2019
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

Hallo,

Mijn ouders overwegen een abo van Simpel te nemen. Ze wonen echter heel dicht bij de Belgische grens waar Simpel heel slecht bereik heeft. De Belgische provider heeft perfect bereik
Kunnen zij toch een Simpel abo nemen en dan roamen? (zowel bellen als internet)

Met groeten

Marc
icon

Beste antwoord door Ilan 22 juli 2019, 15:25

Hallo Marc,
Wat leuk dat je ouders overwegen om een abonnement bij Simpel te nemen!
Ik heb in je reactie even je postcode aangepast, dit is om je privacy te waarborgen.

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en volgens de dekkingskaart heb je op de opgegeven postcode "Zeer" goed bereik.
Tip is om het netwerk op "handmatig" te zetten, dit is om te voorkomen dat je gaat roamen aan de grens.

Avast welkom bij Simpel ;)

Ilan
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hallo @Marc.

Het wel/niet kunnen zal niet de enige vraag zijn maar of het allemaal wel gunstig is is een ander hoofdstuk.

Zou je wat meer kunnen vertellen over postcodegebied en dekking grens andere NL netwerken?

Groetjes.
S.
Hoi,

Postcode is 6245 **
Vreemd is dat telecombedrijf A3BC, ook gebruik makend van het T Mobile netwerk, een aanzienlijk beter ontvangst biedt op dezelfde locatie.
Zij leveren echter niet aan particulieren.
Andere netwerken ben ik niet mee bekend.

Groeten

Marc
Reputatie 2
Badge +7
Hallo Marc,
Wat leuk dat je ouders overwegen om een abonnement bij Simpel te nemen!
Ik heb in je reactie even je postcode aangepast, dit is om je privacy te waarborgen.

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en volgens de dekkingskaart heb je op de opgegeven postcode "Zeer" goed bereik.
Tip is om het netwerk op "handmatig" te zetten, dit is om te voorkomen dat je gaat roamen aan de grens.

Avast welkom bij Simpel ;)

Ilan
Tsja, volgens het kaartje wel. In de praktijk blijkt het bereik slecht.
Dus houden we dan vast aan het kaartje?
Groeten
Reputatie 2
Badge +7
Hallo Marc,

De kaart is een weergave van de zendmasten en ons netwerk.
Het bereik is ook afhankelijk van diverse andere factoren, zoals de bouw, omgeving en isolatie.
Bij Simpel mag je binnen 2 weken na je bestelling je abonnement annuleren, wat je kunt doen is, is kijken of dit goed genoeg voor je is, mocht dit niet naar wens zijn, dan annuleer je deze.
Je krijgt dan alle kosten, op je gebruik na, terug.

Ilan
Kijk, dat is een reactie waar we wat aan hebben!
Bedankt.
We gaan het op die manier doen.

Groeten

Marc
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Marc.

Nadat jij na mijn reactie informatie gaf over het postcodegebied, zonder de ** achter de 4 cijfers maar 2 letters heb ik op alle 3 de dekkingskaarten gekeken en vergeleken wat ik zag. (Vodafone, T-Mobile en KPN)

Ook ik zag dat de dekking "zeer" goed is met wel verderop het kaartje een paar witte vlekken om aan te geven dat daar de dekking minder is/kan zijn zoals ook o.a. bijvoorbeeld het grensgebied.

Heb je misschien kennissen, familie die gebruik maken van de verschillende netwerken en wat zijn hun ervaringen, als je die weet, 'm.b.t. Belgische grens en bij je ouders?

Kun je hier informatie over delen met ons als klanten dan is dat niet alleen voor ons fijn.
Ga mijn best doen.

Groeten

Reageer