Beantwoord

Bereik zeer slecht


Het bereik is op de plek waar ik woon heel slecht, zo slecht dat ik in huis nauwelijks kan bellen of gebeld worden. Volgens de dekkingskaart moet het bereik redelijk zijn maar dat is alleen buiten. Ik kan natuurlijk niet constant buiten gaan staan bellen….

 

Lokatie is Zutphen, wijk Leesten

icon

Beste antwoord door Phil 15 April 2020, 15:50

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6

Zijn er meer bellers met ervaringen op jouw thuislocatie behalve met Simpel?

Helaas hebben mijn kinderen ook beide een Simpel abonnement en ervaren zij dezelfde problematiek.

 

Reputatie 6

Kun je wat meer vertellen over wat ik vroeg? Heb je een ander netwerk geprobeerd?

De meeste bellers ervaren dezelfde problemen tenzij men wifi bellen heeft. Dit wordt voor zover ik weet  nog niet ondersteund bij Simpel?

Ik kan kiezen uit het netwerk van Simpel, Tele2 of KPN. Simpel en Tele2 geven een vergelijkbare ontvangst, KPN heeft in het geheel geen bereik.

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Jako Koel!

We zouden graag samen met jou naar de mogelijkheden kijken om je bereik te verbeteren, daarom wil ik je vragen om contact met ons op te nemen zodat we wat specifieker kunnen kijken.

@Snowboard Tot zover bedankt voor je hulp hierbij! :grin::thumbsup_tone2:

Groetjes,

Phil

Ik heb precies hetzelfde probleem. Buiten kan ik vergaderen/bellen maar binnen val ik weg. 
mij heb dit sinds ik over ben gegaan van Vodafone en toen had ik nooit klachten. 
 

Contact opgenomen met helpdesk. Heel vriendelijk maar mag ik stappenplan volgen, nee het ligt niet aan de telefoon. 
vervolgens moet ik telefoongesprekken voeren met mensen en dan gaan ze het doormeten. Ben nog in afwachting. En vervolgens zeg ik: kan het ook aan het Sim kaartje liggen. Kreeg meteen een nieuwe doorgestuurd. Nee daar ligt het niet aan. Als ik een sollicitatiegesprek heb, de dokter moet bellen moet ik buiten gaan staan. Heel fijn!!!

vervolgens vraag ik: hebben jullie die telefoonnummers nog gecheckt/doorgemeten. Oh nee, stuur maar nieuwe gesprekken want omdat je Sim verwisseld is, kunnen we dit niet meer meten. 
 

Inmiddels is mijn eerste mail van maart 2020 en ben ik hier dus al zo lang mee bezig! 
hij blijft het niet doen en ik heb gevraagd of ik van mijn contract af kan, want als het niet naar behoren werkt, mag ik toch gewoon een andere provider kiezen!?!

nee want zolang het niet uit het onderzoek blijkt, kan ik niet van abonnement af!

maar als ze mij nou eens bellen, ipv mailen...dan horen ze dat ik niet te verstaan ben! Ik word er echt simpel van!

 

gelukkig lees ik hier veel klachten en ligt het dus niet aan mijn telefoon of mijn Sim of door een nieuw huis. Allemaal excuses maar ze hebben gewoon geen bereik op heel veel plekken in NL!! 
 

Hier in Oudewater heb ik hetzelfde probleem. Telefoon gaat niet over maar heb wel gemiste oproepen. In huis zelf bellen lukt niet. Ook ik heb hier al eens contact over gehad met de klantenservice. Daar werd ik niet wijzer van. Sta open voor een oplossing.

Reputatie 4
Badge +8

Ik heb precies hetzelfde probleem. Buiten kan ik vergaderen/bellen maar binnen val ik weg. 
mij heb dit sinds ik over ben gegaan van Vodafone en toen had ik nooit klachten. 
 

Contact opgenomen met helpdesk. Heel vriendelijk maar mag ik stappenplan volgen, nee het ligt niet aan de telefoon. 
vervolgens moet ik telefoongesprekken voeren met mensen en dan gaan ze het doormeten. Ben nog in afwachting. En vervolgens zeg ik: kan het ook aan het Sim kaartje liggen. Kreeg meteen een nieuwe doorgestuurd. Nee daar ligt het niet aan. Als ik een sollicitatiegesprek heb, de dokter moet bellen moet ik buiten gaan staan. Heel fijn!!!

vervolgens vraag ik: hebben jullie die telefoonnummers nog gecheckt/doorgemeten. Oh nee, stuur maar nieuwe gesprekken want omdat je Sim verwisseld is, kunnen we dit niet meer meten. 
 

Inmiddels is mijn eerste mail van maart 2020 en ben ik hier dus al zo lang mee bezig! 
hij blijft het niet doen en ik heb gevraagd of ik van mijn contract af kan, want als het niet naar behoren werkt, mag ik toch gewoon een andere provider kiezen!?!

nee want zolang het niet uit het onderzoek blijkt, kan ik niet van abonnement af!

maar als ze mij nou eens bellen, ipv mailen...dan horen ze dat ik niet te verstaan ben! Ik word er echt simpel van!

 

gelukkig lees ik hier veel klachten en ligt het dus niet aan mijn telefoon of mijn Sim of door een nieuw huis. Allemaal excuses maar ze hebben gewoon geen bereik op heel veel plekken in NL!! 
 

Hi @EsmeevDongen,

Dat is al een flinke tijd dat je er mee bezig bent als ik het zo lees. Wil je mij een privébericht sturen met daarin je 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer? Dan ga ik op onderzoek uit om te kijken wat er hierin mogelijk is.

Overigens begrijp ik je suggestie om jou te bellen, echter gaat het er niet om dat we horen wat er speelt, dat geloven we namelijk gelijk. Het is voor ons echter belangrijk dat we concrete gegevens ter beschikking hebben, daarom vragen we bijvoorbeeld ook om voorbeelden van gesprekken. Die gesprekken zoeken we dan namelijk terug op het netwerk om te kijken wat er bij (het leggen van) de verbinding fout gaat.

Reputatie 4
Badge +8

Hier in Oudewater heb ik hetzelfde probleem. Telefoon gaat niet over maar heb wel gemiste oproepen. In huis zelf bellen lukt niet. Ook ik heb hier al eens contact over gehad met de klantenservice. Daar werd ik niet wijzer van. Sta open voor een oplossing.

Goedemiddag @Leny van Leeuwen,

Heb je de suggesties hierboven al eens getest en op de Community naar vergelijkbare topics gezocht? Er zijn namelijk tal van tips te vinden die je situatie kunnen verhelpen. Indien je daarbij geen oplossingen tegenkomt is het wel echt vereist om contact met onze klantenservice op te nemen, ook al heb je dat in een eerder stadium al gedaan. Mogelijk is er onderzoek naar je situatie nodig, één van mijn collega’s kan dat proces dan in werking zetten.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

of ik naar topics en tips wil kijken?

 

Ik heb een abonnement bij jullie! Een abonnement waar ik betaal voor 4G en onbeperkt bellen en sms’en. Alleen kan ik niet bellen.

Jullie voldoen niet aan mijn rechten en wil niet zelf naar tips en topics zoeken. ik zit al op deze community omdat jullie klantenservice het niet kan oplossen.

Sorry hoor, maar jullie moeten dit toch oplossen, niet ik. En anders wil ik van mijn contract af. 

men daarbij ik ben op zoek gegaan naar oplossingen en ik heb ze hier nog niet gevonden…..

 

Reageer