Beantwoord

Bericht gekregen Mijn SMS bundel wordt verkleind

  • 11 October 2019
  • 6 reacties
  • 547 Bekeken

Ik had altijd onbeperkt sms-sen. Maar nu is mijn 2 jarig contract in augustus afelopen en ik ben geen ander contract aangegaan. Nu krijg ik een mail dat ik per 1-11 niet meer onbeperkt sms heb, maar nog maar 500 sms per maand. Mag dit zomaar veranderd worden?
icon

Beste antwoord door Joachiem 14 October 2019, 14:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi en bedankt voor je bericht op de community!

Ja, dat mag zomaar, bij verlengen mogen we nieuwe voorwaarden stellen. Omdat dit voor je nadelig is bij niet verlengen krijg je ook de mogelijkheid om op te zeggen met een maand opzegtermijn.

Ik hoop dat je bij ons blijft en kijk hier gerust nog even rond.

Groetjes Joachiem
Ik heb niet verlengd, ik heb het abonnement
gewoon door laten lopen nadat het 2 jarig contract is afgelopen. En waarom bij mij dan wel en bij anderen niet?
Reputatie 3
Badge +7

Hi @miepie,

 

Het wijzigen van de sms bundel is voor al onze klanten die nog onbeperkt sms’en hadden. Deze bundel gaat er namelijk in zijn geheel uit. Iedereen die er nog gebruik van maakte, krijgt vanaf de eerstvolgende bundelperiode 500 sms’jes.


Groet, Sanne

Reputatie 6

Hi@Sanne

 

Even hierop inhaken. 

In een aantal van mijn reacties zeg ik doe je niks dan wordt je abonnement maandelijks opzegbaar en houd je wat je hebt.

 

Mogen jullie de SMS bundel voor deze klanten, klanten zoals miepie die niks hebben veranderd ook niet verlengd, veranderen?

Hebben jullie dit kenbaar gemaakt behalve nu op de community? 

Wat echt mag weet ik niet zo goed, moet ik de voorwaarden eens op naslaan. Maar we krijgen wel bericht hierover. Gisteren ontving ik de volgende e-mail:

Je hebt bij ons een sim-only abonnement met onder andere een onbeperkt sms bundel. Per 1 december 2019 kunnen wij je deze bundel niet meer aanbieden. In dit bericht leggen we je graag uit wat dit voor jou betekent en welke rechten je hebt.

Je bent op dit moment niet gebonden aan een contractduur en je mag je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Als je niets doet, laten wij je huidige abonnement gewoon door lopen. We zullen dan alleen jouw sms-bundel wijzigen naar een bundel met 500 smsjes. Op de dag in december dat je nieuwe tegoed start, krijg je dan automatische deze nieuwe bundel. Deze bundelwijziging heeft geen invloed op de contractduur. Je blijft contractvrij en je kunt je abonnement altijd met een opzegtermijn van een maand opzeggen.

Mark, Guido & Raymond

M’n eerste telefoonabonnement was bij Ben. Toen dat T-Mobile werd vond ik dat maar niks en ben ik overgestapt naar Orange. Die hadden de “wat van jou is blijft van jou” slogan wat inhield dat je je niet gebruikte minuten en smsjes meenam naar de volgende maand. Dat leek me wel wat. Toen ging Orange op in T-Mobile en die heeft die voorwaarde er pardoes weer uitgegooid. Volgens mij kon ik niet eens m’n abonnement beeindigen. Toen dat wel kon ging ik over naar Simpel. Reden daarvoor was onder andere dat ze op het KPN netwerk zaten, dat werkt goed. Toen ze over stapten op het T-Mobile netwerk ging het bereik ook weer achteruit. Maar goed, dat is ‘n technisch ding. Ze kunnen ook niet zo hun oude klanten op het KPN netwerk laten blijven bellen als ze daar geen deal meer mee hebben, snap ik wel. Toch kan het ook anders. Bij XS4ALL heb ik het allertraagste (en goedkoopste) internetabonnement dat ze hebben. Ze bieden dit niet eens meer aan (en de snelheid is ook wel ietsje vooruit gegaan) maar ik  betaal nog steeds minder dan hun goedkoopste tarief en heb ongetwijfeld dus ook trager internet. Goed genoeg voor mij. E-mail komt toch wel binnen. Als ik bewegende beelden wil kijken ga ik wel naar buiten ;).

Reputatie 3
Badge +7

Hi@Sanne

 

Even hierop inhaken. 

In een aantal van mijn reacties zeg ik doe je niks dan wordt je abonnement maandelijks opzegbaar en houd je wat je hebt.

 

Mogen jullie de SMS bundel voor deze klanten, klanten zoals miepie die niks hebben veranderd ook niet verlengd, veranderen?

Hebben jullie dit kenbaar gemaakt behalve nu op de community? 

 

Hi, om hierop terug te komen. In dit topic heeft @Vaya_Con_Dios het eigenlijk al goed uitgelegd. Een abonnement mag worden aangepast, mits dit van te voren kenbaar wordt gemaakt. Wel is het zo dat je dan kosteloos het abonnement mag opzeggen. De klanten die dit betreft zijn van te voren per e-mail op de hoogte gesteld, bij klanten waar de e-mails niet aankwamen hebben we nog een sms gestuurd. 

Reageer