Beantwoord

Beroerd bereik in stacaravan

  • 25 October 2019
  • 4 reacties
  • 412 Bekeken

Badge

We gaan regelmatig naar een stacaravan. Binnen en buiten is daar de ontvangst van Simpel (T-Mobile) slecht (KPN doet het daar goed). Telefoongesprek met Simpel hapert en internet duurt 3 minuten als je wat in google typt of aanklikt. Heeft het zin om een gsm-antenne&versterker te kopen? En zo ja, wat voor type? Ik heb er geen verstand van.

icon

Beste antwoord door Snowboard 26 October 2019, 17:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hi@Albert -

 

Dat laatste zou ik maar vergeten. Zoiets mag niet zomaar gebruikt worden Agentschap telecom controleert daar streng op en providers staan echt niet te springen op gebruik van dergelijks.

 

Ik zou persoonlijk eerder kijken naar de provider oplossing KPN die wel werkt zoals jij noemde. 

Badge

Dank voor je reactie!
(1) Ja ik kan naar KPN, maar dat is een maandelijks veel duurdere oplossing voor mij. Die kosten komen elke maand terug.
(2) Ik was me niet bewust van repeaters.
Van je reactie heb ik nu geleerd dat het geen uitzendend ding mag zijn.
Wat ik in gedachten heb is een buitenantenne die (met iets) koppelt aan mijn telefoon.

Maar mijn vraag blijft dus wel: hoe blijven anderen bij hun provider, als ze zitten op een plek met slecht bereik? Wie o wie?

Reputatie 6

1) Het gaat om het netwerk dat gebruikt wordt dat werkt. Welke en of je een andere provider daarvoor gebruikt is net als met Simpel (T-mobile netwerk) jouw keuze.

 

Lees dit (mifi router 4G) maar eens. Wellicht biedt dat uitkomt. Een andere oplossing kan zijn prepaid. 

Badge

Ja dank voor mifi - idee.
Zo'n ding heb ik inmiddels gekocht, van TP-link.
Werkt redelijk dankzij externe antennes.

Maar nu heb ik uitgevonden, dat is alleen voor internet, data.

Bellen en SMS lukt niet.

kan wel via what's app,
maar dan zijn toch veel nummers uitgesloten, dus geen echte oplossing.

Ik denk dat ik een antenne moet hebben die versterkt (ze zijn te koop)
maar a. ik weet niet hoe die aansluit op mijn telefoon 
en b. of dat werkt.

Heeft iemand daar ervaring mee?

groet

Reageer