Skip to main content

Ben nu al maanden bezig om op een fatsoenlijke manier geholpen te worden. Dit lijkt jullie helaas niet te lukken. 

In eerste instantie gebeld omdat er 99% van de tijd geen bereik is. Het eerste advies van de klantenservice: koop maar een nieuwe telefoon. De telefoon is echter net nieuw, dit is voor mij dus geen optie. Vervolgens werd gezegd dien maar een klacht in via de mail. Dit tot 2x aan toe gedaan, meer dan een ontvangstbevestiging heb ik niet gekregen. Ook 2x een klacht via trust pilot ingediend met telefoonnummer ingediend, ook hier komt, geen reactie op. 

Vervolgens maar weer opnieuw gebeld, een nieuwe sim-kaart zou de oplossing zijn, nadat deze snel werd opgestuurd blijkt ook dit de oplossing niet te zijn. 

Gisteren opnieuw gebeld, direct aangegeven dat ik van het contract af wil omdat ik mij niet geholpen voel door jullie. Tussendoor minimaal een half uur in de wacht gezet. Wanneer de mevrouw weer terugkomt hoort ze mij eerst niet, mogelijk heeft dit met jullie slechte bereik te maken. Vervolgens geeft ze aan dat ik het abonnement kan afkopen voor meer dan €100,- , zelfs al zit ik het abonnement uit, dan ben ik dat bedrag nog niet kwijt. Vervolgens gevraagd of ik zelf contact kan krijgen met de leidinggevende met wie de telefonist gesproken had, dit lijkt onmogelijk. Vervolgens wil ze wel een telefoonnummer noteren om het te vragen of ik gebeld kan worden. Mevrouw noteert eerst het nummer wat niet bereikbaar is, vervolgens wisselt ze in de getallen met het juiste nummer. Jullie raden zelf denk ik wel dat ik niet door een leidinggevende gebeld ben uiteindelijk. Jammer dat ik dus weer een nieuwe manier moet vinden om (hopelijk) met jullie in contact te komen. Al ben ik blij dat ik openbaar kan zetten hoe slecht jullie service is. Ik hoop oprecht dat ik mensen voor dezelfde fout als die ik gemaakt heb kan behoeden!!!! 

Hoe is het bereik als je op de dekkingskaart kijkt? Heb je thuis, binnen en buiten, en op meerdere plaatsen slecht bereik? 


Ben nu al maanden bezig om op een fatsoenlijke manier geholpen te worden. Dit lijkt jullie helaas niet te lukken. 

In eerste instantie gebeld omdat er 99% van de tijd geen bereik is, . Het eerste advies van de klantenservice: koop maar een nieuwe telefoon. De telefoon is echter net nieuw, dit is voor mij dus geen optie. Vervolgens werd gezegd dien maar een klacht in via de mail. Dit tot 2x aan toe gedaan, meer dan een ontvangstbevestiging heb ik niet gekregen. Ook 2x een klacht via trust pilot ingediend met telefoonnummer ingediend, ook hier komt, geen reactie op. 

Vervolgens maar weer opnieuw gebeld, een nieuwe sim-kaart zou de oplossing zijn, nadat deze snel werd opgestuurd blijkt ook dit de oplossing niet te zijn. 

Gisteren opnieuw gebeld, direct aangegeven dat ik van het contract af wil omdat ik mij niet geholpen voel door jullie. Tussendoor minimaal een half uur in de wacht gezet. Wanneer de mevrouw weer terugkomt hoort ze mij eerst niet, mogelijk heeft dit met jullie slechte bereik te maken. Vervolgens geeft ze aan dat ik het abonnement kan afkopen voor meer dan €100,- , zelfs al zit ik het abonnement uit, dan ben ik dat bedrag nog niet kwijt. Vervolgens gevraagd of ik zelf contact kan krijgen met de leidinggevende met wie de telefonist gesproken had, dit lijkt onmogelijk. Vervolgens wil ze wel een telefoonnummer noteren om het te vragen of ik gebeld kan worden. Mevrouw noteert eerst het nummer wat niet bereikbaar is, vervolgens wisselt ze in de getallen met het juiste nummer. Jullie raden zelf denk ik wel dat ik niet door een leidinggevende gebeld ben uiteindelijk. Jammer dat ik dus weer een nieuwe manier moet vinden om (hopelijk) met jullie in contact te komen. Al ben ik blij dat ik openbaar kan zetten hoe slecht jullie service is. Ik hoop oprecht dat ik mensen voor dezelfde fout als die ik gemaakt heb kan behoeden!!!!

 

 

Met 99% geen bereik bedoel ik dan ook dat er vrijwel nergens geen bereik is. Continue staat noodnummer in beeld.  

 


Wat zie je op de dekkingskaart?

Met 99% geen bereik bedoel ik dan ook dat er vrijwel nergens geen bereik is. Continue staat noodnummer in beeld.  

Okee.  Zou je ter controle ook een kruistest kunnen doen? Ander netwerk wellicht (ook). 


Dat ik geen bereik heb met simpel is niet het belangrijkste meer voor mij, ik zie in de quotes op deze site dat dit de norm is van simpel. Waar het mij om gaat is dat er totaal niet meegedacht wordt. Dat er op deze klacht nu nog steeds geen reactie is van simpel bewijst maar weer dat het ze totaal niet interesseert of hun klanten tevreden zijn of niet. 


Vreemd dat de Odido dekkingskaart een 403 Forbidden geeft. (Chrome)


Dat ik geen bereik heb met simpel is niet het belangrijkste meer voor mij,

Het is natuurlijk erg vervelend dat dit bij jou speelt. Alleen is het jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag, maar goed dat is jouw keuze. 

 

Desondanks een fijn weekend gewenst. 


We gaan inderdaad weer terug naar het oude netwerk, daarmee altijd prima bereik dus dat deel van het probleem is daarmee opgelost. Dank je wel voor het meedenken en ook een fijn weekend gewenst! 


Goedemorgen @H Tibben en allereerst excuses voor hoe het contact is verlopen en de vertraagde reacties. 
 

Je gaf aan dat het eerste advies van de klantenservice was: koop een nieuw toestel. Ook zie ik in je reacties terug, dat er vaak noodnummer (of noodoproepen) in beeld van het toestel komt te staan. Vaak wordt dit advies alleen gegeven, als er gebruik gemaakt wordt van een toestel dat alleen het 2G-netwerk ondersteunt. Onze simkaarten zijn namelijk alleen geschikt voor toestellen, die 3G/4G (en/of 5G) ondersteunen. Dit is ook terug te vinden via de volgende link: https://www.simpel.nl/blog/2g-stopt

Mocht het gaan om een nieuwe smartphone, die wel 3G/4G/5G ondersteunt, dan wil ik je vragen mij een privé bericht te sturen met de klantgegevens van het abonnement en een gewenste oplossing. Dan ga ik kijken, wat ik voor je kan betekenen.  

Groet, Chantal
Simpel


Hi @Chantal L.S. 

Uitstekend antwoord, compliment!

Mijn vragen over de dekkingskaart, de kruistest spelen daarop in. Op de dekkingskaart zie je als eerste 3G, 4G, 5G dekking, nog buiten beschouwing gelaten de witte plekken, bebouwing. De smartphones die te koop zijn in de winkel zijn al 4G geschikt en 5G is optioneel. 

Maar er ontbreekt voor de topicstarter nog belangrijke informatie die buiten het bereik van Simpel ligt, dus dat is logisch, maar ondanks dat.

Hopelijk lees je dit mee.

@H Tibben

Je hebt een telefoon gekocht, net nieuw dus andere telefoon is geen optie schreef je.

Wanneer dit een GSM betreft dan kan dit nog wel verraderlijk zijn. In de winkel liggen nog dergelijke telefoons te koop die alleen geschikt zijn voor 2G wat nogal vreemd is. En er zijn ook GSM te koop die geschikt zijn voor 4G.

Jouw probleem is wat 2G en een andere, vorige provider betreft tijdelijk opgelost. Volgend jaar krijg je bij een 2G toestel weer hetzelfde probleem dan wordt 2G ook daar uitgezet.

Hoi er dus rekening mee dat je mogelijk toch een nieuwe telefoon nodig zult kunnen hebben.

 


Beste @Chantal L.S.,

 

Dank voor je antwoord. En dank voor je excuses. Het betreft inderdaad een 2G Toestel. Maar het was mij niet bekend dat Simpel dit niet ondersteund anders had ik het contract uiteraard niet afgesloten. Is het nu eigen schuld dikke bult? Gezien je aanbied alleen mee te willen denken als de telefoon ook andere netwerken ondersteund?

Nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar een persoonlijk gesprek hierover. 


Hi @H Tibben 

Even voor de duidelijkheid, gebruik je liever een GSM dan een smartphone?

Ik heb het even terug zitten lezen. Ik had zelf niet meteen gedacht aan dat 2G het probleem zou zijn.

Maar is het niet te proberen om terug te gaan naar de winkel om de telefoon om te ruilen tegen een GSM(/smartphone) met maximaal 4G. Je zult dan hoogstens het verschil bij moeten betalen. Een andere telefoon is echt nodig. 

Dit is mijn advies. Ik raadt je aan om dit eens te overdenken.

Over eigen schuld dikke bult zou ik niet spreken. Je wist het niet, het is gewoon vervelend maar wel op te lossen. Simpel levert de dienst(en) jij zorgt voor een geschikte telefoon 

Of een persoonlijk gesprek nodig is betwijfel ik. Een privébericht aan @Chantal L.S. is al helemaal persoonlijk, vertrouwelijk. 

Succes! 

@Chantal L.S. volgens mij hoeft H. Tibben geen smartphone te hebben.

Een GSM met CE keurmerk (zoals ook in de algemene voorwaarden) en maximaal 4G is al voldoende. 


Goedemorgen @H Tibben en @Snowboard!

Het komt vaak voor, dat juist veel seniorentoestellen alleen het 2G-netwerk ondersteunen en er zit natuurlijk een groot verschil tussen een seniorentoestel en een smartphone. Kan het kloppen dat het om een nieuw seniorentoestel ging? Odido heeft vorig jaar het 2G-netwerk uitgezet, alleen KPN zet het 2G-netwerk op 01-12-2025 uit en Vodafone zelfs pas eind 2026. 

Het beste zou zijn, om een gsm/smartphone (met CE-keurmerk en 4G) te gaan gebruiken. Alleen ik begrijp heel goed, dat je niet zomaar even overstapt van een seniorentoestel naar een smartphone.

Kan je mij een privébericht sturen @H Tibben met daarin ook het klantnummer (c-nummer) van het abonnement? Dan kan ik met je meekijken voor de opties. 


Groet, Chantal
Simpel


Hi @Chantal L.S. 

Niemand heeft het over een seniorentelefoon. Er zijn zowel seniorentelefoons en GSM-''s met maximaal 4G.

Overstappen naar een smartphone hoeft niet., 😉🙂


Reageer