Skip to main content

Ondanks de simkaart geactiveerd is heb ik geen 4G. Ook als ik iemand bel word per direct het gesprek beëindigt en lukt het ook niemand om mij te bellen.

 

Netwerkmodus staat ingesteld op ‘’4G/3G2G (automatisch verbinden)’’

en Netwerkoperators is ingesteld op ‘’Simpel’’

 

Na een tijdje het forum doorgezocht heb ik alle adviezen opgevolgd maar is het probleem nog steeds niet verholpen.

 

screenshot 1

screenshot 2

 

Hoi @T.Welbergen,

In je vorige topic stelde je de vraag over een vervangende simkaart. Om deze reden wil ik je vragen of je de vervangende simkaart zelf hebt weten te activeren op je Mijn Simpel account nadat je deze hebt ontvangen?

De optie om je vervangende simkaart te activeren blijft namelijk 6 weken openstaan op je account en ziet er vervolgens ook weer uit zoals je op screenshot 2 kan zien wanneer dit niet binnen de 6 weken is gebeurd. Mocht je de vervangende simkaart niet hebben geactiveerd, betekent dit automatisch dat je oude simkaart dus nog steeds de actieve simkaart is voor het abonnement. De vervangende simkaart kan dan ook niet meer worden geactiveeerd en zou er een nieuwe moeten worden aangevraagd. Wanneer dit het geval is, kan je bijvoorbeeld wel je oude nano-simkaart gebruiken om deze in de micro formaat te drukken van je nieuwe ontvangen simkaart. 

Indien je wel je vervangende simkaart hebt geactiveerd maar geen signaal hebt, wil ik je vragen om hierover contact op te nemen met onze klantenservice zodat er aan de hand van een stappenplan kan worden achterhaald waar het probleem zit.

Groetjes,

Houssam


Hallo Houssam

De oude simkaart heb ik weggedaan op het moment dat ik de nieuwe heb geactiveerd. Ook ligt het me bij dat 4G toen werkte. Alleen omdat ik thuis en op werk toegang heb tot wifi en bijna nooit iemand hoef te bellen kom ik er nu pas achter.

Inmiddels is dat nu een aantal weken verder denk ik dat de activatie dan toch niet goed gelukt is en dat ik ook niet goed erop heb gecheckt dat 4G ook inderdaad wel werkte.


Hi @T.Welbergen,

Dan wil ik je vragen om even contact op te nemen met onze klantenservice, of mij even een privébericht te sturen met je mobiele nummer van het abonnement. In dat geval is er namelijk wel weer een vervangende simkaart benodigd!

Groetjes,

Houssam


Reageer