Beantwoord

Geen bereik

  • 9 August 2019
  • 3 reacties
  • 505 Bekeken

Badge
Sinds verlenging van abonnement en het upgraden van mijn toetstel (Nokia 5.1) naar Android Pie 9 is hij gestopt met 4G én 3G én bellen kan ik ook niet. Bereik gecheckt op mijn locatie via pc. Was oké, toestel ter reparatie naar Nokia gestuurd. Simkaart in tablet. Zelfde verhaal, zij het heel af en toe 3G. Nieuw toestel gekocht (Nokia 1 Plus). Zelfde verhaal, geen bereik. Ik weet het niet meer. Help!
icon

Beste antwoord door Sanne 13 August 2019, 11:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Hi @Aad Moret.

Neem morgen om te beginnen even contact op met de klantenservice. Kijk samen naar wat voor je gedaan kan worden.
https://www.simpel.nl/contact

Terugzetten naar fabrieksinstellingen kan nog weleens helpen. Vergeet niet om een back-up eerst te hebben gemaakt.

Ken je iemand met een t-mobile simkaart of een ander netwerk ?
Je zou, wanneer nodig, bijvoorbeeld een (prepaid) T-mobile simkaart kunnen proberen.
Badge
Ben er achter dat er 3 bandbreedtes worden gebruikt landelijk. 800mhz, 1800mhz en 2600mhz. De Android Pie-update neemt in Nederland een vrij groot probleem met zich mee. De update maakt reguliere telefoongesprekken onmogelijk, doordat nu voor 4G en 3G andere eisen aan de frequentieband worden gesteld. Het probleem zit dus in het netwerk van T-mobile.

Ik verwacht dat daar de bug in zit. Dat de update sommige toestellen verplicht volgens de protocollen de andere bandbreedte te selecteren. De verwachting is dat er wel een beveiligingsupdate komt van Android, die dit gaat oplossen. Maar wanneer? Blijft de vraag over wat ik nu moet met mijn onbruikbare Simpel abonnement.

Met hartelijke groeten,

Aad Moret
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @Aad Moret

Op het T-Mobile netwerk gebruiken we de volgende frequenties: 900, 1800, 2100 en 2600 MHz. Wat betreft de specificaties van jouw nieuwe Nokia 5.1, deze heeft het volgende frequentiegebruik: 800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600 MHz. De netwerkfrequenties zouden wel toereikend moeten zijn voor jouw toestel.

Je kan jouw simkaart in een ander toestel testen, en bij voorkeur een heel ander merk dan je zelf gebruikt.

Werkt dit niet, kan je dan contact met de klantenservice opnemen? Want naast de simkaart of het netwerk, kan het nog tal van andere dingen zijn. We kijk graag mee naar jouw abonnement

Groetjes, Sanne

Reageer