Beantwoord

Hoe voorkom ik "volautomatisch" bellen naar buitenland?

  • 2 March 2023
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Ik heb familie in het buitenland, die staan dus met telefoonnummer in mijn contacten..

Gisteren kreeg ik bericht dat ik tot tweemaal toe mijn zus heb gebeld. Ik weet nergens van, de telefoon heeft dat “helemaal uit zichzelf” gedaan.

Is er een instelling om ongewild naar het buitenland bellen tegen te houden?

icon

Beste antwoord door Noor 8 March 2023, 16:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @peagreen,

 

Vervelend dat er twee maal is gebeld, zonder dat je dit in de gaten hebt! 

 

Voor zover bekend is er geen instelling die ervoor kan zorgen dat je automatisch belt naar een telefoonnummer. Dit klinkt eerder als een broekzak gesprek, welke je kunt voorkomen door een code op jouw toestel in te stellen, voordat je toegang tot de functies van het toestel hebt. Verder zou je via de Mijn Simpel pagina een Plafond kunnen instellen, welke voorkomt dat je naar het buitenland kunt bellen met kosten. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Dankjewel Charlie.

Voor wat betreft “broekzak” … Tja, dat is de reden dat ik tussen aanhalingstekens heb gemeld dat de telefoon het helemaal uit zichzelf zou hebben gedaan.

Als ik een plafond wil instellen en gebruiken, dan moet ik daar kosten voor betalen en dat druist in tegen mijn wens om geen onnodige kosten te maken.

.

.

Heeft iemand anderes nog suggesties?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @peagreen,

Helaas hebben wij geen toegang tot jouw toestel en kunnen wij dit soort gesprekken niet blokkeren zonder het Plafond. 
Mocht je geen schermvergrendeling op jouw toestel hebben ingesteld, dan zal dit ook eventueel kunnen helpen om broekzak gesprekken te voorkomen. 

Hopelijk zal hiermee het probleem ook opgelost kunnen worden. 


Groetjes, Noor
Simpel
 

Dank u wel, Noor.

 

Ik heb wel vergendeling, maar zal in de toekomst beter opletten dat het toestel goed uit is voordat ik het in mijn zak steek.

Groetjes,

 

Reageer