Beantwoord

Ik ben gebeld door buitenlands nummer hoe blokkeren?

  • 12 October 2019
  • 3 reacties
  • 917 Bekeken

Ik wordt gebeld door een nummer uit Mali. Hij gaat 1x over en stopt dan. Hoe blokkeer ik dit nummer?
icon

Beste antwoord door Joachiem 14 October 2019, 15:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hallo en leuk dat je een vraag stelt op de community!

Wat vervelend om te lezen dat je wordt gebeld vanuit Mali. Dit kan mogelijk een vorm van fraude zijn.

Wij hebben hier een speciale pagina over gemaakt, zie simpel.nl/wangiri-fraude Ook kun je op deze pagina lezen hoe je nummers kunt blokkeren voor verschillende type telefoons.

Fijne dag en ik hoop dat je niet meer lastig wordt gevallen.

Groetjes Joachiem

Is het technisch mogelijk om abonnees de mogelijkheid te bieden om continenten van waaruit ze gebeld willen worden te laten kiezen (of uitsluiten)? Ik wil alleen telefoontjes uit west europa ontvangen en ook dat kan ik nog wel reduceren tot een land of vijf.

 

Reputatie 3
Badge +7

Dat is een goede vraag @Geertroelf!

 

Het is op dit moment niet mogelijk om via de provider inkomende oproepen per land of regio te filteren. Het lijkt erop dat het ook via het toestel nog niet mogelijk is om te filteren. Wel zijn er tegenwoordig enkele apps waarmee je de caller ID zou kunnen achterhalen, zoals deze app voor iOS. Ook gaan we als provider aan de slag met de bij ons bekende buitenlandse nummers. Het lastige is alleen dat de spammers constant met nieuwe nummers bellen.

 

Groet, Sanne

Reageer