Beantwoord

Ik kan geen 0900 bellen maar instellingen staan goed

  • 27 April 2023
  • 11 reacties
  • 1599 Bekeken

Ik kan geen 0900 bellen kwam ik achter toen in politie nodig had. Al mijn instellingen staan goed, alles aan en uit gezet maar nog kan ik niet naar 0900 bellen.

icon

Beste antwoord door tw1 25 January 2024, 17:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Heb je misschien plafond ingesteld? Dan kan het zijn dat dit de oorzaak is, schakel het even uit

Heb je misschien plafond ingesteld? Dan kan het zijn dat dit de oorzaak is, schakel het even uit

Nee, dat heb ik niet, heb altijd heel veel minuten en internet tegoed over.  Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Brenda Poldervaart,

Vervelend om te lezen dat je niet naar 0900 nummers kan bellen. 

Het 0900 nummer van de politie is een betaald telefoonnummer. Hiervoor dien je de instellingen 'Informatienummers bellen/Entertainmentnummers bellen' aan te hebben staan in jouw abonnement. Via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Sim & Instellingen' kan je controleren en of deze aan of uit staan. Staan deze uit? Dan dien je ze even in te schakelen. 

Staan deze instellingen aan? Controleer even of je een Plafond hebt ingesteld. Dit kan je controleren onder het kopje 'Plafond'. 
Let op! Het Plafond is altijd inclusief jouw abonnementskosten. Staat het Plafond gelijk aan jouw abonnementskosten? Dan raad ik je aan om het Plafond te verhogen en of tijdelijk uit te schakelen. Na de wijziging kan je het beste jouw toestel even opnieuw opstartten. 

Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op. Wij kunnen dan even samen met jou kijken naar het probleem. 

Fijne dag! 

Groetjes, Noor 
Simpel

Kan plotseling geen 0900 nummers meer bellen. De nummers die ik wil bellen zijn geen betaalde nummers maar nummers tegen lokaal tarief.

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Het plafond uitgezet, simcard eruit en er weer in. Toestel een aantal keren opnieuw opgestart. Een bepaalde code gebeld (gekregen van klantenservice zodat deze konden kijken of er een blokkade op zit. Geen blokkade te vinden door de klantenservice.

Daarop heeft de klantenservice mij een nieuwe simcard gestuurd (vermoeden was dat de oude beschadigd is). Maar ook met de nieuwe simcard kan ik geen 0900 nummers bellen. 

De instellingen hiervoor staan goed. Maandag (15 januari) maar weer met de klantenservice bellen.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Ludo, dat is vervelend!

Het lijkt mij verstandig dat je inderdaad weer even contact opneemt met onze klantenservice hierover zodat wij een onderzoek voor je kunnen opstartten hiervoor. Wij kunnen dan op het netwerk gaan kijken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. 

Hopelijk wordt het probleem zo snel mogelijk opgelost!

Groetjes, Noor 
Simpel

Same here. Instellingen staan goed, geen plafond en kan van de één op andere dag geen 0900 nummers bellen. En die moet ik vaak bellen, regiotaxi van mn moeder. Hoe gaan we dit oplossen?

Reputatie 1
Badge +8

Hi @J K, @Ludo, @Brenda Poldervaart en @Karin303

 

Er is momenteel een storing voor het bellen naar 0900 nummers voor bepaalde klanten. Mocht je willen weten of je onder deze groep valt, kan je even contact opnemen met onze klantenservice

Mijn excuses voor het ongemak,we zijn hard bezig met een oplossing voor dit probleem! 

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

@J K @Ludo 

Ik heb als oplossing voor het niet kunnen bellen naar 0900 nummers gekregen (via telefonische klantenservice) voor Android telefoons:

  • instellingen
  • verbindingen
  • mobiele netwerken
  • bellen via 4G -→ deze optie uitschakelen
  • hierna telefoon herstarten.

Ik heb deze oplossing nog niet kunnen verifiëren, daar ik de telefoon waar dit issue speelt, op moment niet ter beschikking heb.

Naar mijn idee moet deze uitgeschakelde optie, gewoon ingeschakeld kunnen zijn.

Laat even weten of het voor jullie helpt?

Inmiddels de telefoon ter beschikking, een Samsung A14. Deze heeft de optie bellen via 4G niet, en dus is deze optie niet uit te schakelen. 

Bellen via Wifi staat er wel, zowel met in als uitgeschakeld, is het 0900 nummer onbereikbaar.

De door de klantenservice geboden oplossing werkt dus niet.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @tw1 

Vervelend dat het nog niet werkt.

Dit is een geboden ‘work around’. Dit helpt bij sommige klanten, verder wordt er nog hard gewerkt aan het daadwerkelijke probleem. Excuses dat je hier nog steeds last van hebt. We doen ons best een snelle oplossing te bieden. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Voor mij is het issue verholpen, op mijn topic op de community is de storing als opgelost gemeld.

Reageer