Skip to main content

Ik kan geen SMS ontvangen van 1 specifieke app. Tinder. Deze vereist bi het inloggen een verificatie code op mijn mobiel. Als ik mijn nummer invoer om de verificatie sms te ontvangen dan komt deze NOOIT aan. Ik heb geprobeerd of deze met een nummer van een andere telefoonmaatschappij wel werkt EN zowaar dan doet hij het!  Dit probleem is eind vorige week begonnen. Ik had NOOIT problemen met de verificatie SMS niet ontvangen tot vorige week,  opeens van het ene op het andere moment niets meer!  Ik heb er met hun veel contact over gehad en bij apple, want ik gebruik de XS. Maar ik denk dat ze mijn berichtjes hierover zat zijn en dan zeggen ze dat het door de telefoonmaatschappij komt, want deze zou misschien niet ondersteunt zijn ?!?!

Hi @rardu

Fijn dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. 

Onhandig dat je geen verificatiecodes per sms ontvangt. 
De sms-berichten komen echter vanuit een ander netwerk en gaan niet via het netwerk van T-Mobile/Simpel. Soms worden berichten zelfs via een buitenlands netwerk gerouteerd en afgeleverd op je toestel. Omdat dit over vele platformen gaat, kan het zijn dat een verzendende partij denkt dat het nummer nog op een ander netwerk zit,  of kan door andere redenen niet afgeleverd worden.

Aangezien de service niet door Simpel wordt afgehandeld kunnen wij dit niet verder onderzoeken. Je kan daarom het beste nogmaals even contact opnemen met de verzendende partij die verantwoordelijk is om het sms bericht af te leveren. Zij kunnen namelijk onderzoeken waarom een bericht niet afgeleverd kan worden. 

Succes!

Groet, 

Lisa

Eindelijk heb ik “per toeval” de oplossing gekregen. Ik was bezig APPS op mijn nieuwe mobiel te  installeren. 1 daarvan wilde simpelweg NIET meewerken. EN VEREISTE ,dat ik bevestiging SMS-en kan ontvangen. MAAR die ontving ik niet. Ik kan al TIJIJDEN geen SMS-jes ontvangen van belangrijke en gerenommeerde instanties en bedrijven.

HET is EINDELIJJK opgelost. PREMIUM sms heet het. En deze moeten ontvangen kunnen worden. Ook in mijn account instellingen van SIMPEL. staat deze optie. EN bij mij stond

PREMIUM SMS uit!!

Sinds dat ik deze AAN heb gezet ontvang ik al die soorten belangrijke bevestiging SMS-en van bijv. Microsoft, Paypal etc. etc. Ik had eigenlijk zelfs al spijt, dat ik pasgeleden mijn abo had verlengd, omdat ik het neit kunnen ontvangen van SMS even vergeten was. ANDERS had ik mijn Abonnement hierom NIET verlengd! 

PREMIUM SMS daar vallen een heleboel van die bevestiging SMS-en ook onder 

🤐😅

Van: Caren <[email protected]>
Verzonden: woensdag 23 oktober 2024 09:48
Onderwerp: Re: niet mogelijk in het dossier van mijn vrouw te komen - #252414

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met het ontvangen van de sms-code.

Ik heb dit voor u uitgezocht.

Ik zie dat u gisteren (22-10-2024) om 14:22 een sms-code heeft opgevraagd. Dit ziet onze externe partij ook terug. De sms-code wordt om 14:22:49 aangeboden aan uw provider en de provider geeft het signaal terug aan onze externe partij dat de sms succesvol is afgeleverd. Er lijkt dus wat vertraging aan uw kant te zitten.

En zo wijst Simpel naar een mij onbekende 3e partij en de verzender van die verificatie-code ook.

Jaren goed gegaan en ineens in de narigheid. Idem Zorgdomein, DigiD, mijn banken.

Conclusie: abo wegens wanprestatie van Simpel ontbinden en elders opnieuw afsluiten, want Simpel reageert simpel...NIET !

Reageer