Goedemorgen,
Vervelend dat je problemen met het bellen ervaart.
Allereerst is het belangrijk om onderscheid te maken tussen je verschillende diensten. Je tegoed van 8 GB heeft namelijk betrekking op je internetbundel en betekent dat je maandelijks 8000 MB te besteden hebt. Bij de start van een nieuwe maand start je teller daarom elke keer op 8000 MB en naarmate je verbruikt, wordt je tegoed minder. Voor het bellen beschik je over een aparte belbundel met belminuten.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld. Je kan via het Mijn Simpel account van je abonnement, voor de zekerheid, ook nog even controleren of je simkaart daadwerkelijk geactiveerd is, dit kan je doen in het tabblad ‘sim & instellingen’. Daarnaast is het belangrijk om na te gaan of de problemen zijn ontstaan sinds je de nieuwe telefoon in gebruik bent gaan nemen, zo ja dan kan het namelijk ook met de instellingen van de telefoon te maken hebben.
Indien de verbindingsproblemen blijven bestaan dan raad ik je aan om na deze checks contact met ons op te nemen.
Groetjes,
Phil