Beantwoord

Kan niet bellen maar wel gebeld worden

  • 5 July 2023
  • 1 reactie
  • 513 Bekeken

Hallo, sinds een aantal dagen heeft mijn vader een abonnement via Simpel maar hij kan niet bellen! Hij kan wel gebeld worden..

Al je probeert te bellen met de telefoon verschijnt direct “call has ended” nadat je iemend belt.

De telefoon is een “eenvoudige senioren telefoon” (Fysic F10). Ik heb alle instellingen nagelopen en ben niks geks tegengekomen. Hij herkent de sim-kaart en ziet ook het netwerk (naam van Simpel verschijnt op de display).

Nu zag ik hier ook een topic van ongeveer een maandje oud waar mensen precies hetzelfde probleem hadden en ik vroeg me af of er momenteel (weer) issues zij die dit kunnen veroorzaken?

Want met de telefoon lijkt echt alles in orde te zijn..

Alvast bedankt!

Tom

icon

Beste antwoord door JasperDL 10 July 2023, 15:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

Hi @Tom717, wat leuk dat je vader een Simpel abonnement heeft genomen!

Als ik dit zo lees, dan vermoed ik dat de simkaart nog niet geactiveerd is. Je kan dit doen door in te loggen op de Mijn Simpel. Daar kan je de laatste 4 cijfers van het ICC (simserie) nummer invoeren om de simkaart te activeren.

Wat mij minder waarschijnlijk lijkt, maar wel iets is om rekening mee te houden, is dat Simpel geen 2g meer ondersteunt. Als het toestel niet geschikt is voor 3g of hoger, zal dat niet werken in combinatie met onze simkaart.

Hopelijk kom je hier voldoende mee vooruit, anders nodig ik je uit om ons te bellen op 088 100 5757.

Een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer