Beantwoord

lange sms berichten worden niet verzonden

  • 22 August 2019
  • 4 reacties
  • 1482 Bekeken

goedendag

ik heb een vraag als een sms te lang is, wordt deze niet verzonden.
meestal worden ze dan in twee sms verzonden, maar dat gebeurt ook niet.
ik heb een Huawei gsm maar ik kan geen oorzaak vinden.
waar ligt het aan, mijn bundel is voldoende
icon

Beste antwoord door Tess 23 August 2019, 11:14

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +8
Hi Kees,

Welkom op onze community!

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met het verzenden van grote sms berichten.
Wanneer een sms bericht aan het maximaal aantal tekens is gekomen zou het bericht in twee of meer berichten moeten verdeeld worden.
Zodra dat niet gebeurd raad ik je aan om je toestelinstellingen te controleren. Wellicht is hier een instelling niet juist.
Via onze online toestelhulp kun je de handleiding van je Huawei toestel terug vinden.

Mocht je hier niet uit komen kun je ten alle tijden contact met onze klantenservice opnemen. Wij helpen je dan graag verder!


Groetjes Tess
ik heb bij toestel hulp gekeken maar mijn toestel stond er niet bij
Huawei LYO L 21
build nummer LYO L21c577B126

Ik heb ook al gekeken in de sms berichten maar ik kan niet geks vinden dat naar de oorzaak kan leiden.
maar misschien weet iemand anders de oplossing

Met vriendelijke groet, Kees
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @keesenhetty , je kan in de toestelhulp het toestel kiezen wat het meest op de jouw lijkt.

Als je de mogelijkheid hebt, kan je de simkaart een keer in een ander model toestel testen? Lukt lange sms'jes sturen vanuit een ander toestel wel, dan weten we in ieder geval dat de in de telefooninstellingen moeten zoeken.

Het kan zijn dat een sms langer dan 160 tekens door jouw toestel automatisch als mms wordt verstuurd. Simpel, net als veel andere providers tegenwoordig, ondersteunen geen mms meer.
bedankt voor je reactie,
Ik zal wel in mijn toestel dat MMS uit staat, verder kan ik niks vreemds vinden wat er op lijkt dat er een functie uit staat.
Ik zoek verder naar een oplossing of gewoon korte sms versturen

Reageer