Beantwoord

Met VoLTE onbeperkt bellen abonnement niet meer nodig?

  • 23 August 2023
  • 5 reacties
  • 282 Bekeken

Is met gebruik van VoLTE een onbeperkt bellen abonnement niet meer nodig?

Ik kan mijn abonnement verlengen maar vraag me af of ik (met VoLTE op mijn toestel geactiveerd) eigenlijk nog wel een onbeperkt bellen deel in mijn abo nodig heb of dat ik dat bijvoorbeeld op 250 minuten kan zetten (voor de zekerheid als VoLTE niet werkt)?

Bel ik - met VoLTE geactiveerd - niet al continue via de databundel wanneer 4G aanwezig is?

icon

Beste antwoord door Damien 25 August 2023, 13:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Bellen via Volte gaat nog gewoon van je belminuten af. Dus ik zou gewoon onbeperkt bellen voor 1.50  p.m. blijven aanhouden. De verbinding komt tot stand via 4G of Wifi waardoor de gesprekken duidelijker zijn  en sneller tot stand komen.

Aha, goed om te weten en ergens wel verwarrend en ook wel apart want in feite bel je dan namelijk wel via internet al dan niet via 4G of WiFi (verschilt technisch niet met Whatsapp of Skype bellen lijkt me).
Maar het is niet anders, bedankt voor de pointer!

Reputatie 1
Badge +8

Hi @PHdJjr 

 

Welkom op ons forum!

 

Goed dat je het even navraagt! Wat @Karin303 aangeeft klopt helemaal, behalve het punt over bellen via wifi. Dat bieden we niet aan.

In het verleden belde iedereen via een 2G of 3G verbinding. VoLTE zorgt er eigenlijk voor dat je nu belt via een stabielere 4G verbinding in plaats van die standaard 2/3G verbinding. Je gebruikt dus tijdens het bellen gewoon je bundel met onbeperkt bellen of 250 belminuten, maar via en betere verbinding. Het gaat dus ook niet van je mobiele data af.

 

Hopelijk heeft dit wat duidelijkheid geschetst :)

 

Groet, Damien
Simpel

Waarom krijg ok bij het willen bellen dat ik er niet aangemeld ben net netwerk? Bellen gaaf dus Niet

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Adriana Fabrizio 

 

Welkom op onze community!

 

Wat vervelend dat je niet kan bellen! Wanneer je problemen met het bellen ervaart, raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Zodoende kunnen wij je abonnement erbij pakken, een stappenplan met je doorlopen en nagaan waardoor de problemen worden veroorzaakt. 

 

Succes, en hopelijk wordt het probleem snel verholpen!

 

Groet, Damien
Simpel

 

Reageer