Skip to main content
Beantwoord

Netwerk grens NL/BE zeer slecht

  • 21 juli 2020
  • 1 reactie
  • 177 Bekeken

Mike Eersel

Zit 5 km van de grens met Belgie en heb maar 1 streepje. Kan ik iets aan het bereik doen?

Moet thuis werken en kan niet bellen.

Beste antwoord door Phil

Goedemiddag @Mike Eersel!

Balen dat je verbindingsproblemen ervaart!

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de dekking in grensgebieden soms kan wisselen vanwege de verschillende Nederlandse en buitenlandse netwerken die daar actief zijn. Allereerst raad ik je daarom aan om de dekkingskaart eens na te lopen om te kijken wat de netwerkstatus van het netwerk in je regio is.

Tevens scheelt het vaak om in grensgebieden handmatig een netwerk te selecteren om (ongewenste) netwerkwisselingen te voorkomen. Dit kan je instellen door bij je netwerkinstellingen de optie van het automatisch netwerk selecteren uit te schakelen en zelf het netwerk van Simpel te selecteren.

Indien je na het checken van bovenstaande dingen onverhoopt nog verbindingsproblemen ervaart verzoek ik je om contact met ons op te nemen. Dan kijken we met je mee!

Groetjes,

Phil

Bekijk origineel

1 reactie

Phil
Simpel Medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 589 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2020

Goedemiddag @Mike Eersel!

Balen dat je verbindingsproblemen ervaart!

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de dekking in grensgebieden soms kan wisselen vanwege de verschillende Nederlandse en buitenlandse netwerken die daar actief zijn. Allereerst raad ik je daarom aan om de dekkingskaart eens na te lopen om te kijken wat de netwerkstatus van het netwerk in je regio is.

Tevens scheelt het vaak om in grensgebieden handmatig een netwerk te selecteren om (ongewenste) netwerkwisselingen te voorkomen. Dit kan je instellen door bij je netwerkinstellingen de optie van het automatisch netwerk selecteren uit te schakelen en zelf het netwerk van Simpel te selecteren.

Indien je na het checken van bovenstaande dingen onverhoopt nog verbindingsproblemen ervaart verzoek ik je om contact met ons op te nemen. Dan kijken we met je mee!

Groetjes,

Phil


Reageer