Skip to main content
Beantwoord

Onbereikbaar voor Vodafone gebruikers

  • 18 februari 2019
  • 5 reacties
  • 646 Bekeken

Mijn collega's zitten veelal bij vodafoon. Als zij me proberen te bellen dan krijgen ze onmiddellijk het bericht dat ik niet bereikbaar ben. Best lastig. Hoe is dit te fixen?
(vanaf andere providers ben ik wel te bereiken en nee, het is niet iets als ingesprek)

Beste antwoord door Remco

Hoi ik_zelf,

Dat is inderdaad lastig, je wilt toch bereikbaar zijn en al helemaal voor je collega's.

Gebeurt dit als je onderweg bent of ben je gebonden aan een vaste locatie als dit voorkomt?
Is het een nieuw abonnement mét of zonder nummerbehoud?

Als je op de laatste vraag "Ja en mét nummerbehoud" antwoordt, dan wil ik je adviseren om de klantenservice in te schakelen. Misschien dat er tussen Vodafone en Simpel iets niet helemaal lekker loopt.

Ben je vaak onderweg als dit zich voordoet dan kan het natuurlijk zijn dat je dan nét op een locatie bent waar het bereik niet toereikend is.

Succes en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt waar het aan kan liggen.
Bekijk origineel

5 reacties

Remco
Forum|alt.badge.img
  • Ervaren helper
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2019
Hoi ik_zelf,

Dat is inderdaad lastig, je wilt toch bereikbaar zijn en al helemaal voor je collega's.

Gebeurt dit als je onderweg bent of ben je gebonden aan een vaste locatie als dit voorkomt?
Is het een nieuw abonnement mét of zonder nummerbehoud?

Als je op de laatste vraag "Ja en mét nummerbehoud" antwoordt, dan wil ik je adviseren om de klantenservice in te schakelen. Misschien dat er tussen Vodafone en Simpel iets niet helemaal lekker loopt.

Ben je vaak onderweg als dit zich voordoet dan kan het natuurlijk zijn dat je dan nét op een locatie bent waar het bereik niet toereikend is.

Succes en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt waar het aan kan liggen.

Gijs_1234
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 6 november 2023

4 jaar later en nog steeds het zelfde probleem bij mij nu.
Zojuist met de klantenservice gesproken, lijkt niet alsof ze wat voor mij kunnen doen.
Ze kunnen wel melden dat het aan vodafone ligt.
Dit zijn toch wel ernstige gebreken van simpel.nl als dit al 4 jaar lang een probleem is.


Janine
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 254 reacties
  • 7 november 2023

Hey @Gijs_1234 

Welkom op de Community!

Dat begrijp ik goed. Het lastige is dat het probleem zich voordoet wanneer de ander belt met het specifieke netwerk. Na wisselen van netwerk kan het Simpel nummer weer gebeld worden. Dit probleem ligt daarom bij de andere zijde. Omdat wij geen zicht hebben en mogen hebben, op andere netwerken, staan wij machteloos.

Ik hoop dat het wisselen van het netwerk geholpen heeft in jouw geval!

Fijne dag,

Groetjes,

Janine

Simpel


  • Starter
  • 4 reacties
  • 2 april 2025

Ik ben zojuist overgestapt van Vodafone naar Simpel met nummerbehoud. Nu ben ik onbereikbaar voor Vodafone gebruikers en krijg ik ook geen oproep gemist. Als je mijn nummer belt, krijg je mijn oude voicemail van Vodafone. Andersom kan ik wel nummers van Vodafone bellen. 

 

Ondertussen een nieuwe simkaart gehad en dit heeft niet geholpen. Laatste advies van de klantenservice was, je 'mag' naar een andere provider. Verre van constructief in mijn optiek. 

Eerder ben ik ook door de klantenservice doorverwezen naar Vodafone, die gaven aan dat zij het nummer hebben vrijgegeven en ik nu volledig bij Simpel ben. Wel konden zij aangeven dat het aan de portering, of iets in de back end kon liggen. Klassiek kastje naar de muur verhaal want ik ben nog steeds niet bereikbaar voor Vodafone nummers. 

Het aparte is, dat als ik mijn oude Vodafone kaartje erin doe, ik blijkbaar gewoon nog kan bellen en gebeld kan worden. Wat niet moet kunnen omdat ik geen klant meer ben van Vodafone.  

Wat het zeer kwalijk maakt is dat ik bereikbaar moet zijn ivm mijn werk als ambulant hulpverlener. 

 

Wie weet hier iets vanaf en kan mij verder helpen? 

 

 


Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 96 reacties
  • 2 april 2025

Hi ​@Hendriksrw,

Graag wil ik je verwijzen naar mijn reactie in je eigen topic hierover. Fijne en zonnige middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel


Reageer