Beantwoord

Problemen bellen en sms

  • 13 January 2022
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Ik kan sinds 2 dagen met mijn nummer niet meer bellen of sms'en terwijl ik wel mijn 4g kan gebruiken ondertussen kunnen andere mensen mij ook niet meer bellen want ik best raar vind. Weet iemand hoe dit komt en opgelost kan worden? 

icon

Beste antwoord door Phil 14 January 2022, 16:39

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Rosawijker18,

Balen dat je verbindingsproblemen ervaart, dat is niet de bedoeling.

De oorzaak hiervan is niet gemakkelijk aan te wijzen zonder verdere informatie en tests. Daarom raad ik je aan om een aantal dingen te testen en te controleren. Allereerst is het handig om je telefoon uit te schakelen en opnieuw te starten, hiermee wordt je simkaart namelijk opnieuw aangemeld op het netwerk. Check daarbij ook of je bovenin je scherm de netwerknaam ziet staan.

Je kan ook nog een kijkje nemen op de dekkingskaart om te zien of er een storing actief is of dat er wellicht aan het netwerk wordt gewerkt, hierdoor kan je tussentijds ook verbindingsproblemen ervaren. Als je na deze twee acties geen werkende verbinding hebt, raad ik je aan om de simkaart uit je toestel te halen en om deze in een andere telefoon te plaatsen. Op die manier kan je testen of de verbinding op een andere telefoon wel naar behoren is. Ervaar je in de andere telefoon onverhoopt nog altijd verbindingsproblemen, aarzel dan niet om met de testresultaten bij de hand, contact met ons op te nemen. Dan kijkt één van mijn collega’s graag met je mee.

Groetjes,

Phil

Reageer