Beantwoord

Regio taxi (0900 0699) is niet meer te bellen, nummer lijkt geblokkeerd sinds enkele dagen

  • 21 January 2024
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

  • Ervaren helper
  • 7 reacties

Ik ben voor vervoer afhankelijk van de Regio Taxi, welke nummer 0900 0699 gebruikt. Eerder deze maand heb ik deze nog kunnen bellen, maar gisteren gemerkt dat het bellen naar dit nummer niet meer lukt. Oproep wordt direct beëindigd.

Mijn instellingen heb ik niet gewijzigd in mijn simpel, deze staan als volgt:

  • Informatienummers bellen (aan)
  • Entertainmentnummers bellen (uit) niet nodig deze aan te hebben voor dit nummer (in het verleden)
  • geen prijsplafond ingesteld.

Welke wijziging is er op de achterkant binnen Simpel.nl doorgevoerd, waardoor de oproep nu niet meer lukt? Of kan een software update van de telefoon roet in het eten gooien?

Op dit topic wordt 2 dagen terug zelfde klacht gemeld: 

Graag snel (re)actie, want ik ben afhankelijk van dit vervoer

 

Update: ook het ziggo klantenservice nummer 0900 1884 is niet bereikbaar, oproep wordt direct beeindigd na het starten

icon

Beste antwoord door tw1 25 January 2024, 17:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @tw1 

 

Er is momenteel een storing voor het bellen naar 0900 nummers voor bepaalde klanten. Mocht je willen weten of je onder deze groep valt, kan je even contact opnemen met onze klantenservice

Mijn excuses voor het ongemak,we zijn hard bezig met een oplossing voor dit probleem! 

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

Is de storing al opgelost? Zo nee, op welke termijn kan dit wel verwacht worden?

Storing is al meerdere dagen gaande (9 dagen geleden duikt ie de kop op: https://community.simpel.nl/bellen%2Dsms%2D10/ik%2Dkan%2Dgeen%2D0900%2Dbellen%2Dmaar%2Dinstellingen%2Dstaan%2Dgoed%2D3828?postid=13783#post13783), doet mij vermoeden aan een configuratiefout of dergelijke.

Ik heb eerder deze maand nog (8 januari) wel naar het genoemde 0900 nummer kunnen bellen. Dus nadien is storing opgetreden. 9 dagen terug was ie er al. Check eens jullie wijzigingen in tussenliggende periode aan configuraties/systemen en netwerk.

Beetje vreemd dat die voor een groep (niet alle) klanten van toepassing is, althans, als je het antwoord van Damien beleest, lijkt dat zo.

oplossing door telefonische klantenservice, werkt niet voor mijn telefoon, een Samsung A14. De optie “bellen via 4G” is er niet op deze telefoon, en valt dus niet uit te schakelen.

Het 0900 nummer blijft voor mij onbereikbaar, oproep wordt direct beeindigd.

Oplossing moet komen door aanpassing via Simpel in hun netwerk/configuratie.

Nu wordt je door de klantenservice simpel afgewimpeld met "we zijn er mee bezig”, helaas nergens een update of voortgang over deze storing.

Dit verdiend geen pluim.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @tw1 

Inmiddels is het probleem verholpen!

Dankjewel voor je geduld, ik snap dat het erg vervelend was. Kan je opnieuw opstarten en bevestigen dat het weer werkt?

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Hey @tw1 

Inmiddels is het probleem verholpen!

Dankjewel voor je geduld, ik snap dat het erg vervelend was. Kan je opnieuw opstarten en bevestigen dat het weer werkt?

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Bedankt, issue is voor mij verholpen.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @tw1 

Ontzettend fijn!

Dank voor het laten weten, nogmaals excuses voor de hinder :)

Fijn weekend!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer