Skip to main content
Antwoord

Simpel werkt niet in de grenstreken met Belgie & Duitsland!

  • May 29, 2025
  • 2 reacties
  • 255 Bekeken

Marten Westerink

Ik heb in de grensstreken van Nederland met België en Duitsland altijd problemen met mijn bereik:
het is niet meer mogelijk te bellen e/o te internetten via de Simpel bundel.
Ik heb dan (data)roaming aan staan. Verder staat APN = internet.acces.nl goed ingesteld.
Mijn kennissen (op dezelfde lokaties!) hebben met een KPN abo dit probleem dan niet!

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@Marten Westerink!

Om te kunnen bellen of internetten in Nederland, moet het toestel verbonden zijn met het netwerk Simpel. Ga je de grens over? Dan moet het toestel verbinding maken met een buitenlands netwerk en hiervoor moet de instelling roaming aanstaan en de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaan in het Simpel account. 

Vervolgens is het belangrijk, om te controleren met welk netwerk het toestel is verbonden: bij Simpel worden namelijk niet alle netwerken ondersteunt en bij sommige netwerken kan je weer niet gebruik maken van alle diensten. Ook staat een toestel vaak zo ingesteld, dat het toestel automatisch van netwerk gaat wisselen, maar het kan dus zijn, dat het toestel per ongeluk overschakelt naar een verkeerd netwerk.

Afhankelijk van de locatie (land) waar je op dat moment bent, kan ik aanraden om onze netwerkenlijst te bekijken en om te controleren of het toestel verbonden is met het juiste netwerk.

 

De APN van Simpel is: internet.access.nl

In je bericht staat ‘internet.acces.nl’ en deze APN zal niet werken. Via onze toestelhulp, kan je het merk toestel dat je gebruikt aanklikken en vervolgens doorloop je de stappen bij ‘Internet > handmatig instellen’. Dan weet je zeker dat de APN correct staat ingesteld.

Mocht je nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat we met je meekunnen kijken in het systeem. 

 

Fijne middag verder gewenst!

 

Groet, Chantal
Simpel

2 reacties

  • Lezer
  • May 30, 2025

Een kennis van mij met Simpel heeft net over de grens met België ook problemen. Daar werkt bellen naar vaste nummers in NL slecht of helemaal niet.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Hi ​@Marten Westerink!

Om te kunnen bellen of internetten in Nederland, moet het toestel verbonden zijn met het netwerk Simpel. Ga je de grens over? Dan moet het toestel verbinding maken met een buitenlands netwerk en hiervoor moet de instelling roaming aanstaan en de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaan in het Simpel account. 

Vervolgens is het belangrijk, om te controleren met welk netwerk het toestel is verbonden: bij Simpel worden namelijk niet alle netwerken ondersteunt en bij sommige netwerken kan je weer niet gebruik maken van alle diensten. Ook staat een toestel vaak zo ingesteld, dat het toestel automatisch van netwerk gaat wisselen, maar het kan dus zijn, dat het toestel per ongeluk overschakelt naar een verkeerd netwerk.

Afhankelijk van de locatie (land) waar je op dat moment bent, kan ik aanraden om onze netwerkenlijst te bekijken en om te controleren of het toestel verbonden is met het juiste netwerk.

 

De APN van Simpel is: internet.access.nl

In je bericht staat ‘internet.acces.nl’ en deze APN zal niet werken. Via onze toestelhulp, kan je het merk toestel dat je gebruikt aanklikken en vervolgens doorloop je de stappen bij ‘Internet > handmatig instellen’. Dan weet je zeker dat de APN correct staat ingesteld.

Mocht je nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat we met je meekunnen kijken in het systeem. 

 

Fijne middag verder gewenst!

 

Groet, Chantal
Simpel