Beantwoord

Slecht bereik op Goeree


Reputatie 1

In mijn woonplaats Delft is mijn ontvangst prima. Maar als wij op de camping zijn op Goeree Overflakkee dichtbij Dirksland heb ik nauwelijks ontvangst. Ik heb al jaren Simpel en de ontvangst was op de camping altijd redelijk.  Dit jaar dus niet en dat is bijzonder vervelend. Stel dat er een noodsituatie is, dan kan ik mogelijk niet eens 112 bereiken.

Zijn er zendmasten uitgeschakeld in deze omgeving?

icon

Beste antwoord door Phil 9 June 2020, 13:33

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi @wimwes!

Goed dat je aangeeft dat je op de camping verminderd bereik ervaart.

Heb je de dekking/het bereik eventueel al nagelopen via onze dekkingskaart? Daar kan je zien of het bereik naar behoren is of dat er bijvoorbeeld mogelijk werkzaamheden plaatsvinden die van invloed zijn op het bereik.

Overigens is het alarmnummer nagenoeg altijd bereikbaar, zelfs wanneer je simkaart bijvoorbeeld nog vergrendeld is. Op deze pagina van de Rijksoverheid vindt je meer informatie m.b.t. de bereikbaarheid van het alarmnummer alsook een aantal handige tips.

Groetjes,

Phil

Reputatie 1

Beste Phil. Bedankt voor je reactie. Ik heb op de kaart gekeken,  die geeft goede ontvangst binnen en buiten. Zoals ik al schreef was dit altijd goed. Dit jaar is de ontvangst binnen onmogelijk en buiten slecht. De ontvangst indicator geeft 0 tot hoogstens 1 streepje.

Het lijkt wel of er een zendmast is uitgevallen. De camping is buitengebied in een fruitkwekerij. Geen storende bebouwing.

Ik weet niet wat ik hieraan kan doen....

Vriendelijke groet Wim 

 

Reputatie 6

@wimwes hoe is de ervaring van andere campinggasten met hun mobiele telefoon? Lijkt me goed om dat eens een beetje na te vragen, mocht dat nog niet gedaan zijn.

Reputatie 1

Die hebben hetzelfde probleem. Ook als zij een andere provider hebben. Iedereen loopt buiten op en neer om het signaal op te pakken

Reputatie 6

Heb je al geprobeerd handmatig netwerk zoeken?

Reputatie 1

Heb ik niet gedaan. Dat ga ik dit weekend gelijk proberen. Ik laat het weten. Bedankt alvast

 

Reputatie 4
Badge +8

Helemaal top @wimwes! Wil je de bevindingen in dit topic plaatsen? 

Reputatie 1

Doe ik zeker!

Reputatie 1

Vandaag direct handmatig gezocht en ingesteld. Helaas geen verbetering. 

Ik heb gisteren een andere telefoon gekocht die ik vandaag ga uitproberen. Hopelijk geeft dat een verbetering.…

Ik zal de resultaten weer posten.

Wim

Reputatie 2
Badge +7

Thanks @wimwes,

We lezen dan uiteraard graag weer mee of je nieuwe toestel de oplossing is geweest. 

Groetjes,

Houssam

Reputatie 1

Hallo alle meedenkende forumleden.

Ik heb mijn nieuwe telefoon vandaag geïnstalleerd en ik heb nu een betere ontvangst. Ik kan zelfs 4G gebruiken!

Dus ik denk dat mijn oude Samsung telefoon het probleem was.

Bedankt voor jullie hulp, dit topic kan hiermee afgesloten worden.

Vriendelijke groet, Wim

Reputatie 2
Badge +7

Dat is top nieuws. Gefeliciteerd met je nieuwe toestel trouwens en fijn dat je ook weer goede ontvangst hebt ermee!:confetti_ball:

Groetjes,

Houssam

Reageer