Beantwoord

SMS alleen via internet?

  • 5 August 2021
  • 2 reacties
  • 475 Bekeken

Mijn dochter kan alleen sms versturen of ontvangen als ze internet verbinding heeft.

Als ik haar een SMS stuur (omdat haar mb plafond bereikt is) krijgt ze die pas binnen zodra er WiFi verbinding is.

De sms die ze mij stuurt komt ook pas binnen als ze verbinding heeft.

Haar plafond is bereikt maar ze heeft nog 486 sms tegoed.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

icon

Beste antwoord door Snowboard 9 August 2021, 08:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Hallo @Henny2506 

Wat een bijzondere vervelende situatie om te lezen voor zowel je dochter als voor jou. Ze heeft dus haar limiet bereikt van haar databundel. Er is een Plafond  ingesteld. Dan zou ze een sms moeten hebben gekregen, een alert, bij 80 en 100% van haar limiet. Is dt al gecheckt in haar telefoon? Is de inbox misschien vol? 

Internet, mobiel en Wi-Fi, staat geheel los van sms. Wat alleen nodig is is de telefoon, de juiste (nummer) ingestelde sms berichtencentrale, de simkaart en de provider. 

(Toevoeging. FAQ) 

Er zouden 3 nummers bereikbaar kunnen zijn zoals je kunt vinden in mijn link over het plafond. 

Ik hoop dat je hiermee alvast wat heb geholpen. Een medewerker van @Simpel  zal zich nog bij je melden. 

Omdat medewerkers van Simpel via deze community geen inzage hebben in je/jullie gegevens raadt ik je aan om Contact op te nemen met de klantenservice zodat je daarmee sneller en beter, gericht geholpen kunt worden. 

 

Bedankt voor je antwoord.

De sms over het bereiken van het plafond heeft ze wel gehad.

Volgens mij moet het plafond los staan van de sms, zoals jij ook aangeeft.

Ik zal contact opnemen met de klantenservice.

 

Mvg 

Reageer