Beantwoord

SMS centrale nummer instellen werkt niet

  • 18 juli 2019
  • 1 reactie
  • 189 Bekeken

Bij SMS naar verkort nummer kreeg ik foutcode "Kan bericht niet verzenden via Simpel, fout 28."

Het instellen van SMS centrale nummer zou hierbij helpen:
https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/hoe-wijzig-ik-het-nummer-van-de-sms-centrale-75SMS

Dit werkt niet, ik kreeg hierbij foutmelding:
"Connection problem or invalid MMI code."
icon

Beste antwoord door Ilan 22 juli 2019, 10:06

Hallo,
Welkom op onze community!

Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt.
Ik zie dat je al een en ander hebt uitgezocht.

Als je een Android toestel hebt doe dan het volgende:
  1. Ga naar instellingen (bovenaan, in het systeemvak)
  2. Schakel de vliegmodus daar in. Wacht vijf seconden
  3. Schakel vliegmodus weer uit.
Als je een iPhone hebt:
  1. Open het bedieningspaneel en druk op het vliegtuigje.
  2. Wacht vijf seconden, schakel het vliegtuigje weer in.
Probeer daarna opnieuw om een sms te verzenden.
Als na deze acties de fout "Connection problem or invalid MMI code" niet is verdwenen, probeer dan je telefoon volledig uit te schakelen (houd de aan / uit-knop ingedrukt en bevestig de uitschakeling)
en schakel deze vervolgens weer in en controleer het resultaat.

Mocht dit ook niet helpen dan raad ik je aan om ons even te bellen, wij kunnen dan dieper in het systeem kijken om je beter te kunnen helpen.

Fijne dag toegewenst!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7
Hallo,
Welkom op onze community!

Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt.
Ik zie dat je al een en ander hebt uitgezocht.

Als je een Android toestel hebt doe dan het volgende:
  1. Ga naar instellingen (bovenaan, in het systeemvak)
  2. Schakel de vliegmodus daar in. Wacht vijf seconden
  3. Schakel vliegmodus weer uit.
Als je een iPhone hebt:
  1. Open het bedieningspaneel en druk op het vliegtuigje.
  2. Wacht vijf seconden, schakel het vliegtuigje weer in.
Probeer daarna opnieuw om een sms te verzenden.
Als na deze acties de fout "Connection problem or invalid MMI code" niet is verdwenen, probeer dan je telefoon volledig uit te schakelen (houd de aan / uit-knop ingedrukt en bevestig de uitschakeling)
en schakel deze vervolgens weer in en controleer het resultaat.

Mocht dit ook niet helpen dan raad ik je aan om ons even te bellen, wij kunnen dan dieper in het systeem kijken om je beter te kunnen helpen.

Fijne dag toegewenst!

Reageer