Beantwoord

sms'en werkt niet meer

  • 18 October 2020
  • 3 reacties
  • 5406 Bekeken

Ik kan helaas niet meer sms'en. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? Zo ja zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub bvd Frank Grinwis

icon

Beste antwoord door Sanne 20 October 2020, 16:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hallo Frank,

Wat vervelend dat je niet meer kan sms’en! Is dit met meerdere nummers, of één nummer specifiek. Ervaar je ook problemen met bellen of internetten?

Je kan via Mijn Simpel controleren of je nog voldoende tegoed hebt om te sms’en. Probeer je naar een specifieke dienst te sms’en, dan kan je hier zien of deze mogelijk geblokkeerd zijn voor je. Verder kan je het sms-centralenummer controleren in de instellingen van jouw telefoon. Het juiste sms-centralenummer is +31624000226. 

  1. Start de telefoon applicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
  2. Klik onderaan op "Toetsen".
  3. Vul de volgende code in *#5005*7672# en druk op bellen
  4. Vervolgens wordt het ingestelde sms centrale nummer getoond. Als het niet het volgende nummer is: +31624000226, dan is het sms centrale nummer niet correct ingevoerd.

Als laatste stap kan je de inbox en verstuurde berichten van jouw sms app op de telefoon legen. Soms lukt het niet meer te versturen of te ontvangen omdat er te veel berichten staan. 

Groet, Sanne

Goedemorgen,

Ook ik zit met bovenstaand probleem, heb sinds een dikke week een abonnement bij u (en een ander toestel, Huawei P30 lite, weet niet of dit ook nog van belang is) en kan sindsdien niet meer SMS-en naar 3553 (voor het doorgeven van de oplossing van puzzels). Heb al diverse stappen zoals hier boven beschreven gevolgd want hier schijnen meer problemen mee te zijn(zie hier onder de stappen die ik ook geprobeerd heb): 

"”Het nr v/d berichtencentrale veranderen met de code *#5005*7672# en met de code **5005*7672+xxxxx# (die hier te vinden zijn) lukt ook niet 

Via internet eerst dit nummer gevonden +31 6 26 00 02 30 en dat klopt dus niet want het moet 06 24 00 02 26 zijn !

Ik heb het nummer ingevoerd als 0624000226 dus zonder 0031 of +31 ervoor.

Ik kan nu sms verzenden ! "”

Dit ook geprobeerd, noch 06 noch +31 helpt in mijn geval.

Hoe verder?

Groet, Anja

 

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @Rowo,

Staat sms’en naar een premium nummer/betaalde dienst ingeschakeld? Je kan deze instellingen via Mijn Simpel beheren, onder “sim & instellingen”.

Groet, Sanne

Reageer