Beantwoord

sms naar buitenland

  • 10 August 2020
  • 3 reacties
  • 782 Bekeken

Badge

Bellen naar en sms ontvangen uit Canada gaat prima, maar mijn sms-berichten die ik verstuur komen niet aan.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik heb een Iphone 5S (ja die werken nog)

icon

Beste antwoord door Phil 11 August 2020, 10:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @edwinbroekhuizen,

Merkwaardig dat het bellen naar en het ontvangen van SMS berichten wel lukt, maar juist het versturen van SMS berichten weer niet.

Ik raad je aan om via onze toestelhulp je toestel te selecteren en bij de optie SMS voor ‘handmatig instellen’ te kiezen. Er komt dan een stappenplan naar voren waarmee je de instellingen van de SMS-centrale kan nalopen en waar nodig kan corrigeren. Specifiek gezien kan je voor de iPhone 5S ook deze stappen volgen:

  • Verwijder het SMS C nummer in het toestel en vervang met een fake nummer, like +3161234.
  • Sla dit op en herstart het toestel.
  • Verwijder het fake nummer en vervang dit met het correcte SMS C nummer: +31624000226.
  • Sla dit op en herstart het toestel.


Is de situatie na het doorlopen van de bovenstaande stappen niet verholpen dan raad ik je aan om ##21# te “bellen”. Hiermee schakel je eventueel ingestelde doorschakelingen uit. Heeft die handeling ook geen positief effect, dan is het raadzaam om je simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te testen om te kijken of het daarop ook naar voren komt. Zo ja, dan doen wij graag verder onderzoek naar de situatie. In het kader van dat onderzoek hebben we 3 voorbeelden nodig van SMS-berichten die je wilde versturen maar waarbij het niet lukte. Per voorbeeld/SMS-bericht hebben we de volgende gegevens nodig:
- Datum en tijdstip van het bericht
- Telefoonnummer van de andere partij
- Postcode waar jijzelf op het moment van versturen was
- Eventuele foutmelding die je ziet

In verband met privacygevoeligheid ontvangen we bovenstaande gegevens liever niet via een bericht in dit topic maar via een privé bericht inclusief je 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer of via één van de andere kanalen van onze klantenservice.

Groetjes,

Phil

Badge

Goedemorgen,

 

Inmiddels heb ik ook een ander toestel in gebruik (Iphone 6S), maar het probleem blijft hetzelfde.

De hele cijferreeks met ** en ## om de centrale op te vragen of in te stellen geeft steeds dezelfde foutmelding: "Fout bij het uitvoeren van het verzoek. Onbekende fout".

Het ligt dus niet aan het toestel, deze foutmelding kreeg ik al eerder op oude telefoon.

Reputatie 3
Badge +7

Hi @edwinbroekhuizen,

Lukt het in een andere telefoon ook niet, dan is het niet waarschijnlijk dat het aan het toestel ligt. Even om het uit te sluiten, maar dit andere nummer kan wel ge-sms’t worden door andere nummers? Niet dat wij nu blijven zoeken naar een oplossing, terwijl het daar ligt. 

Is het echt een probleem aan deze kant, dan kan je het beste contact met de klantenservice opnemen met de gegevens uit het bericht van mijn collega. Met deze gegevens starten wij een onderzoek.

Groet, Sanne

Reageer