Skip to main content
Beantwoord

SMS naar E-mail voor verificatiecode. (2FA)

• 21 februari 2025
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Hoezo

Providers bieden de mogelijkheid om SMS-berichten te ontvangen via E-mail.
Het E-mailadres wordt dan gekoppeld aan het telefoonnummer.

Ik wil graag een E-mail ontvangen met de verificatiecode voor 2FA, als mijn mobiel uit staat.
Hoe kan ik mijn E-mailadres koppelen aan mijn telefoonnummer ?

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Hoezo,

Voor de zekerheid, had ik dit even voor je nagevraagd en het blijkt dat het bij Simpel niet mogelijk is om je e-mailadres te koppelen aan je telefoonnummer, excuses hiervoor. Er is hiervoor geen ondersteuning beschikbaar.

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

4 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 92 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Goedemiddag ​@Hoezo,

Voor de zekerheid, had ik dit even voor je nagevraagd en het blijkt dat het bij Simpel niet mogelijk is om je e-mailadres te koppelen aan je telefoonnummer, excuses hiervoor. Er is hiervoor geen ondersteuning beschikbaar.

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Hoezo
  • Auteur
  • Lezer
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

Hallo Chantal,

Jammer dat er geen ondersteuning van Simpel beschikbaar is !

Ik wil graag een E-mails ontvangen met verificatiecode voor 2FA, als mijn mobiel uit staat.
Kent Simpel een andere manier om dit voor elkaar te krijgen ? (Geen betaalde diensten.)

Hartelijke groet,
Hylke Hoekstra (@Hoezo)

• Superster
  • 1215 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@Hoezo  

Als de mobiel uit staat dan is er geen verbinding met welk netwerk dan ook, dus synchroniseren/ontvangen van mail is dan onmogelijk.  En de cijfercodes van een authenticator hebben maar een beperkte tijd qua gebruik, deze wijzigen voortdurend. Tenminste voor zover de mij bekende. 

Hoezo
  • Auteur
  • Lezer
  • 2 reacties
  • 25 februari 2025

Bedankt voor jouw reactie !

Eindelijk iemand die het helder uitlegt. Mobiel uit, geen mogelijkheid om SMS-codes per e-mail te ontvangen.
Er zijn providers die SMS-berichten aan een e-mailadres kunnen koppelen, maar bij Simpel kan dat blijkbaar niet…

Hartelijke groet,
Hylke (@Hoezo)

Reageer