Beantwoord

SMS uit het buitenland komt niet aan

  • 13 May 2020
  • 6 reacties
  • 2125 Bekeken

Voor mijn buitenlandse bankerening heb ik de gegevens nodig uit een SMS, deze komt echter niet aan op mijn telefoon. Ik heb gecontroleerd dat de SMS centrale juist staat ingesteld via de help functie op de site. De buitenlandse bank bevestigd dat de SMS echt verzonden is, en dat deze waarschijnlijk door mijn provider (Simpel) wordt geblokkeerd. Wat kan ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Joachiem 14 May 2020, 11:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @mariesweet vervelend dat de SMS niet aan komt. 

Zou je de volgende stappen door willen lopen? Ik weet dat het veel lijkt, echter is deze informatie nodig voor mijn collega's om eventueel verder onderzoek te doen.

1. Staat er een plafond ingesteld?
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test je simkaart in een ander toestel
4. Om te controleren of het juiste sms centrale nummer ingesteld staat:
Start de telefoon applicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
Klik onderaan op "Toetsen".
Vul de volgende code in *#5005*7672# en druk op bellen
Vervolgens wordt het ingestelde sms centrale nummer getoond. Als het niet het volgende nummer is: +31624000226, dan is het sms centrale nummer niet correct ingevoerd.
Om het juiste sms centrale nummer in te stellen:
Start de telefoon applicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
Klik onderaan op "Toetsen".
Vul de volgende code in **5005*7672+31624000226# en druk op bellen.
Vervolgens verschijnt er een melding dat het sms centrale nummer is ingesteld.
5.  Stuur ons de volgende gegevens (NIET) ouder dan 48 uur:
Voorbeeld 1: Datum, tijdstip, nummer waar je naar ge'smst hebt / een sms van ontvangen hebt, postcode waar je op dat moment was
Voorbeeld 2: Datum, tijdstip, nummer waar je naar ge'smst hebt / een sms van ontvangen hebt, postcode waar je op dat moment was
Voorbeeld 3: Datum, tijdstip, nummer waar je naar ge'smst hebt / een sms van ontvangen hebt, postcode waar je op dat moment was
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

Zou je de uitslag van stap 5 naar ons willen sturen via www.simpel.nl/contact?

Groetjes Joachiem 

Hoi @Joachiem,

Even terugkomend op je bericht...

1. Staat er een plafond ingesteld?

Ja, maar die is in deze periode niet bereikt.
 

2. Start je telefoon opnieuw op.

Verschillende keren geprobeerd in de afgelopen periode, maar zonder resultaat.
 

3. Test je simkaart in een ander toestel.

Dit loste het probleem ook niet op.
 

4. Om te controleren of het juiste sms centrale nummer ingesteld staat:

Deze staat juist ingesteld, zoals al gemeld in mijn eerste bericht.

 

Punt 5 zullen we zo snel mogelijk regelen.

Groetjes,

Mariesweet

Hoi @Joachiem

Zojuist heb ik de code *#5005*7672# en **5005*7672+31624000226# geprobeert maar beiden geven een foutmelding “connection problem or invalid MMI code”?  Maar ondanks dat kan ik nog altijd gewoon SMS’en versturen en ontvangen.

Als ik via het stappenplan voor mijn telefoon (LG G5) de instelling van de SMS central naloop staat deze toch echt goed ingesteld op +31624000226.

 

Groetjes,

Mariesweet

Reputatie 4
Badge +8

Hi @mariesweet!

Top dat de sms centrale goed ingesteld staat. Dat is het voornaamste. Aangezien dat echter niet gewerkt heeft wil ik je vragen om punt 5 uit te voeren en de resultaten daarvan ons toe te sturen via het contactformulier. Dan gaan we daarna verder op onderzoek uit. 

Groetjes,

Phil

@Phil 
Ik heb hetzelfde probleem denk ik.

sms centrale staat goed ingesteld op mijn mobiel. Ik krijg overigens dezelfde foutmelding bij het gebruik van die codes om de sms centrale op te vragen of in te stellen, maar ik heb het opgezocht en gecontroleerd in mijn mobiel zelf.

Ik kan smsjes verzenden en ontvangen van binnen nederland.

Mijn werkgever stuurt bij een verificatie service een smsje naar mij toe, maar dat komt niet aan.

Alleen kan ik niet achterhalen wat het buitenlandse nummer is waar de sms vandaan zou moeten komen.

Laatste tijdstip: 16:12

Mijn nummer zou je moeten kunnen zien...

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Otto,

Goed dat je het aangeeft! 

Je telefoonnummer is echter niet zichtbaar voor mij waardoor ik je abonnement niet kan inzien. Via de Community is dat ook niet wenselijk omdat je telefoonnummer anders open en bloot op het internet staat. 

Aangezien je aangeeft dat de situaties nagenoeg vergelijkbaar zijn raad ik je aan om ook alle bovenstaande stappen uit te voeren. Mochten de verschillende tests geen positief effect hebben dan kan je ook punt 5 uitvoeren.

Groetjes,

Phil

Reageer