Beantwoord

telefoon gaat niet over maad wel voicemail

  • 20 September 2020
  • 5 reacties
  • 819 Bekeken

Hallo.  Sinds enkele dagen simpel.  Nu is het zo dat de telefoon bij een nummer van een bekende van mij niet overgaat maar ik krijg wel voicemail.   Telkens weer bij dit nummer.  Bij andere nummers lijkt t tot nu toe  goed te gaan

icon

Beste antwoord door Phil 22 September 2020, 14:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Devrimds!

Allereerst welkom bij Simpel!

As ik je bericht goed begrijp bel je dus uit naar iemand die je kent en gaat de verbinding daarbij niet over maar krijg je direct zijn of haar voicemail te horen en heb je dit enkel bij die persoon?

Het feit dat je het alleen bij die persoon hebt en niet bij meerdere personen is positief, dat betekent namelijk dat de simkaart en het netwerk naar behoren fungeren. Heb je eventueel bij die andere persoon gecheckt of hij of zij problemen met zijn/haar netwerk ervaart of bijvoorbeeld onbereikbaar is geweest doordat het toestel op stil heeft gestaan?

Indien je het toch bij meerdere mensen ervaart of de verbinding van de andere persoon helemaal in orde is, kan je contact met ons opnemen. Dan pakken we je abonnement erbij en kijken we verder naar andere oorzaken. 

Groetjes,

Phil

Goedemiddag phil. Bedankt voor de reactie.  Inmiddels  weet ik iets meer.    Het probleem treed alleen op bij vodafone bellers (ik had voorheen ook vodafone)  deze bellers  krijgen dan ook mijn oude  vodafone voicemail eraan.    Bellers  met een andere provider doen t prima.   Ik verwacht dat vodafone  voor bellers van vodafone naar vodafone een andere lijn gebruikt die nog actief is.   Maar  ik kom er zowel bij simpel als bij vodafone  nog niet verder mee.   Erg vervelend allemaal

Reputatie 2

Hoi @Devrimds,

Als je alleen door Vodafone bellers niet gebeld kan worden en het verder wel werkt en pas recent bent aangesloten bij Simpel. Neem ik even aan dat je nummerbehoud hebt gebruikt. Heb je de klantenservice van Simpel ook uitgelegd dat je alleen door Vodafone bellers niet gebeld kan worden? 

Als je aangeeft er is maar 1 persoon die mij niet kan bellen is het wel logisch dat de klantenservice denkt dat het dan bij die persoon ligt. Maar, indien geen een vodafone nummer jou kan bellen dan wordt het een ander verhaal. 

Ik heb dit zelf ooit eens gehad jaren geleden bij mijn overstap van Hi naar Vodafone. Ze noemden het een routingsprobleem of zoiets. (pin me niet vast op de technische termen hoor) 

Maar het had dus te maken met nummerbehoud en dat daarin iets niet goed was gegaan op het netwerk bij de overstap en dus het nummer volgens de provider die mij niet kan bereiken nog bij mijn oude provider staat. 

Nouja, lang verhaal dit, maar lang verhaal kort.
Bel even met de klantenservice en geef aan dat niemand van Vodafone jou kan bellen sinds je met nummerbehoud bent overgestapt op Simpel. Ik denk dat ze er dan wel uit komen. 

 

Groetjes!

Goedemorgen,  bedankt voor uw reactie.   Ik heb aangegeven dat t bij meerdere vodafone bellers is. Idd met nummerbehoud.    Ik wacht ff een paar dagen af hopelijk is t dan opgelost

Reputatie 4
Badge +8

Bedankt voor jullie reacties @Devrimds en @micky010!

Zoals micky010 aangeeft kan er in dat geval inderdaad sprake zijn van een routeringsprobleem zoals dat genoemd wordt. Indien je reeds contact hebt opgenomen ga ik er vanuit dat dit in behandeling is en je spoedig meer van ons hoort!

Reageer