Beantwoord

Uitgaande sms'jes naar buitenland blokkeren.

  • 6 December 2021
  • 1 reactie
  • 511 Bekeken

Is er een instelling in android om uitgaande smsen naar het buitenland te blokkeren?
 

Het verhaal hierachter:

Momenteel heb ik een SIMPEL abonnement, een aantal dagen geleden werd ik wakker van een SMS uit de UK.
Half in slaap heb ik per ongeluk gereplied. Ik zag vandaag dat het normale bedrag van 10.07e was ipv 10e. (10e p/m).

Die extra .07e is niet erg maar ik wil erger voorkomen in de toekomst. Vandaar deze vraag.
Is er ook een goed app hiervoor? (naast de eventuele android instelling?).

Mijn dank,

Ron.

 

EDIT: Ik zie net dat je een plafond kan instellen, mijn vraag:

Hoe werkt dit? Ik heb een 10 euro p/m abonnement waarin 500 SMS en 4GB data in zit. Wat moet ik instellen zodra ik die knop aanzet? Ik wil niet boven mijn limiet komen dat in mijn abonnement zit. Dus ik wil niet boven de 500 SMS en niet boven de 4GB data komen. Dus zodra ik over 1 van die limieten ga zou ik graag willen dat ik afgesloten wordt (hoe gek het ook klinkt).

Ik ben een heel beperkte beller, sms’er e.d. Internet data is alleen als het nodig is en heel beperkt. Dus voor mij zou zo een plafond wel ideaal zijn denk ik.

Je betaalt ook voor die service, ik zie dat het 0,50cent is per factuur-maand zolang die service runt. Als je die service stopt, dan stopt ook de extra 0,50 cent? (neem ik aan).

icon

Beste antwoord door Charlie 8 December 2021, 13:06

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Hi @r0n!

 

Allereerst: welkom op onze Community! 

 

Het Plafond is inderdaad een goede manier om kosten te voorkomen. Zodra je dit instelt op je persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje ‘Plafond’, kun je het bedrag instellen. Het verschil tussen je abonnementskosten en het ingestelde bedrag is het maximum aantal kosten dat je buiten je bundel kunt maken. Dit geldt voor zowel het internetten, bellen als het sms-en. Stel je het Plafond in op €10,00 euro (gelijk aan je abonnementskosten), dan kun je helemaal geen kosten maken buiten de bundel.

 

Je betaalt enkel €0,50 cent voor het Plafond over de periodes wanneer je dit ingesteld hebt. Schakel je dit uit, dan betaal je ook niet meer voor het Plafond. De kosten voor het Plafond rekenen wij achteraf in rekening. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Reageer