Beantwoord

Wanneer kan ik eindelijk bellen via WIFI

  • 13 January 2020
  • 28 reacties
  • 7910 Bekeken

Ik ben zakelijk niet binnenshuis bereikbaar. Mijn vraag is wanneer kan ik via SIMPEL bellen via wifi/

Geen advies mbt uitzoeken dekking is al reeds gedaan. Ik sta op het punt om over te stappen naar een andere provider. Het kan toch niet zo zijn dat ik in ons nieuwbouwhuis onbereikbaar ben… en dat is toch zo

 

Wanneerrr Simpel

 

groeten.

icon

Beste antwoord door Alexandra 14 January 2020, 11:43

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @PLou

Wat vervelend dat de dekking binnenshuis niet voldoende is. In dit gesprek lees je meer over WiFi bellen.

Groetjes, Alexandra

Vervelend is niet het juiste woord. Ik werk vanuit huis.

Waarom kan het bij andere providers wel?

 

Reputatie 6

Simpel is een prijsvechter, dat betekent dat je op onderdelen genoegen moet nemen met minder.

Het zal vermoedelijk wel een keer gebeuren maar wanneer valt ook voor de medewerkers niet te zeggen zolang ze geen seintje hebben gekregen dat het kenbaar kan en mag gemaakt worden.

VoWiFi is een techniek die zowel door de provider als de maker van de telefoon getest moet worden en dat kost tijd en geld.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @PLou

Wat vervelend dat de dekking binnenshuis niet voldoende is. In dit gesprek lees je meer over WiFi bellen.

Groetjes, Alexandra


Dit is niet het correcte antwoord en dus onterecht als zodanig gemarkeerd. Het antwoord van Snowboard is veel correcter!

Maar goed. In dat betreffende topic wordt over VoLTE (Voice over LTE) gesproken, dus voice over 4G. Dat heeft niets met wifi te maken. En als de voice/4G dekking in huis slecht is, dan zal VoLTE geen verbetering gaan brengen. Vodafone bood vroeger voor dit soort situaties de mogelijkheid om een femtocell te plaatsen, maar dat is ook niet ideaal. Gek genoeg ondersteunt het Tele2-netwerk, waar Simpel op zit, al sinds mei 2018 bellen via wifi, maar dat werkt alleen op bepaalde modellen van Apple en Samsung.

@PLou je kunt bv. Skype of WhatsApp bellen via wifi, al dan niet met video. De meeste VOiP of SIP providers bieden mogelijkheden om een vast of mobiel nummer te koppelen aan de dienst. Dit kun je letterlijk voor een paar euro per maand krijgen.

Dankjewel voor je antwoord Robert. Eigenlijk wil ik bereikbaar zijn binnenshuis. Dus wanneer een cliënt mij belt ik een gesprek kan  voeren.  Ik heb een Samsung s8+ en mus velen gesprekken wanneer mijn telefoon niet in het raam ligt.  Ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om wél bereikbaar te zijn binnenshuis. Niet te technisch aub.

Groeten Patricia 

Reputatie 4
Badge +4

Het werkt bij Tele2, dus wellicht ook bij Simpel?

Probeer dit eens:

https://www.tele2.nl/zakelijk/klantenservice/mobiel/toestelhulp/#/device/samsung/galaxy-s8-plus-android-oreo/topic/bellen/bellen-via-wifi-vowifi/1

Ik ben recent ook overgestapt om dezelfde reden. Helaas hebben veel nieuwbouw huizen slechte dekking binnen, met name door HR++ glas met metaalcoating. Meestal is de dekking bij de voordeur prima. Voice over WIFI (voWIFI) is de beste oplossing (zie: https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi), of eventueel een Femtocel die Vodafone voorheen aanbood, of een signaalversterker (op de juiste frequentie). Ik ben inmiddels een tevreden Tele2 klant.

in het laatste bericht in deze reeks wordt door Simpel verwezen naar een antwoord van 10 maanden geleden. Er zal ondertussen toch zeker wel wat veranderd zijn.

Wanneer wordt Wifi bellen ondersteund (svp geen doorverwijzing naar een oud antwoord)?

Reputatie 2
Badge +8

Hooi @JVB,

Er is nog geen update beschikbaar omtrent VoWi-Fi. Indien hier verandering in komt, wordt je door ons uiteraard op alle platforms hierover geïnformeerd! :grin:

Groetjes, Alexandra

Badge

Hooi @JVB,

Er is nog geen update beschikbaar omtrent VoWi-Fi. Indien hier verandering in komt, wordt je door ons uiteraard op alle platforms hierover geïnformeerd! :grin:

Groetjes, Alexandra

will I get a notification / email when you update?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @acetrip,

Yes we will inform our customers about this on all our platforms. We will also do this by email as a service message!

Beste allemaal / simpel helpdesk

 

Ik begreep vandaag dat simpel word overgenomen tmobile.  tmobile ondersteunt vowifi.  dus nu dan ook eindelijk voor simpel ???

wie gaat hierover bij simpel.nl organisatie ???

 

is hier uberhaupt iemand mee bezig ????

 

hoor graag en alvast dank ! 

gr Henk

 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Henk6000 ,

Het klopt inderdaad dat Simpel wordt overgenomen. Wij zijn zelf ook al bezig met VoLTE, dit komt in 2021. 

Groet, Sanne

Reputatie 1

Dag Sanne,

Kun je al een tipje van de sluier oplichten? Ik neem aan dat als VoLTE dit jaar wordt geïntroduceerd er toch al wel een indicatie is of dat bijv. in het 2e, 3e of 4e kwartaal beschikbaar komt?

Dank voor je reactie alvast!

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @samgold,

Op dit moment hebben we nog geen indicatie wanneer VoLTE geïntroduceerd zal worden. Wanneer dit bekend wordt, zullen jullie uiteraard meteen ervan op de hoogte worden gesteld.

Nog even geduld dus!

Groet,

Mila

Volgens mij kan je in je (Android) telefoon instellen dat je telefoon bij voorkeur Wifi gebruikt om te bellen.

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag allen!

 

Hier even een update: Simpel rolt het bellen via 4G voor alle klanten langzaamaan uit. Mocht je dit eerder beschikbaar willen, contacteer onze klantenservice dan even.

 

Nadat dit in ingeschakeld vanuit onze kant, dien je het op het toestel ook nog even in te schakelen. Dat doe je als volgt:

  • iPhone:
  • Ga op de iPhone naar Instellingen
  • Mobiel netwerk
  • Opties mobiele data
  • Schakel LTE in
  • Kies voor gesprekken en data
  • of
  • Instellingen
  • Mobiele Data
  • Schakel LTE in
  • Kies voor gesprekken en data
  • Belangrijk: Start je iPhone nu opnieuw op. Zo ben je er zeker van dat je VoLTE daadwerkelijk aan zet.

 

  • Android:
  • Open het instellingenmenu
  • Druk op ‘Verbindingen’
  • Druk op ‘Mobiele netwerken’
  • Schuif de slider naast ‘Bellen via 4G’ naar rechts
  • Belangrijk: Start je Android telefoon nu opnieuw op. Zo ben je er zeker van dat je VoLTE daadwerkelijk uitschakelt.

Groet, Charlie

Simpl

Mijn telefoon heeft alleen 'VoLTE gebruiken'. Die staat al aan. Is dat ook goed?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @willem.deboer,

 

Jazeker, dat is de functie die op jouw toestel aan moet staan. Wel moet dit aan onze kant ook nog ingeschakeld worden, anders werkt dit niet. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice!

 

Groet, Charlie

Simpel

Ok, dat is ook gedaan. Hoe kan ik op mijn telefoon zien of ik via wifi bel?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @willem.deboer,

 

Dat kun je in de instellingen van het toestel terugvinden. Als het bellen via VoLTE aanstaat, maak je hier automatisch gebruik van.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 6

Ok, dat is ook gedaan. Hoe kan ik op mijn telefoon zien of ik via wifi bel?

Als de dekking minder is dan zie je in de statusbalk een aanduiding verschijnen. 

Maar de vraag blijft: Wanneer rollen jullie bellen over WiFi uit? Bij alle andere providers kan dit behalve bij Simpel.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Arno Willemstein,

Simpel biedt dit al aan. Het wordt stapsgewijs geactiveerd. Mocht je dit eerder willen, dan kun je de klantenservice hiervoor contacteren. 

Dat is dus niet waar. Bellen via 4G staat aan niet via WiFi! Duidelijk communiceren hierover…🤔

Reageer