Beantwoord

Wanneer mogelijk om met wifi te bellen?

  • 14 August 2019
  • 5 reacties
  • 796 Bekeken

Een paar maanden terug is de vraag ook al gesteld maar wanneer gaat het mogelijk zijn om via wifi te bellen? Ook aangezien Simpel overgenomen is door T-mobile waar wifi bellen al wel mogelijk is.

Wij zijn net verhuisd naar een nieuwbouw woning waar het bereik 0 of 1 streepje is dus ik heb het wifi bellen nodig.
icon

Beste antwoord door Alexandra 15 August 2019, 13:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi Judith1009!

Welkom op onze Community ❤️

Wat vervelend dat je bereik niet goed is in je nieuwe woning . :(
WiFi bellen bieden we nog niet aan. Je kan wel bellen via WhatsApp met je WiFi verbinding. Zodra het wel mogelijk is communiceren we dit via onze website, hou die dus vooral in de gaten 😀

Groetjes, Alexandra
Hi Alexandra,

Leuk dat bellen met whatsapp maar dat lukt dus niet naar vaste nummers 🙂 en daar val ik dus ook steeds weg.

Groet, Judith
Reputatie 6
Hi Judith.

WhatsApp, als voorbeeld, staat hier volkomen buiten, is irrelevant.

Waar het in hoofdlijnen om gaat is dat zowel jouw telefoon VoWiFi ondersteunt en de provider ook deze ondersteuning biedt voor jouw telefoon.

Dit wordt dan verrekend tegen je belminuten.

Bellen met WhatsApp is niet bedoeld om gaten in bereikbaarheid op te vullen.
Hi Snowboard,

ik heb een nieuwe Iphone en wacht dus tot Simpel wifi bellen beschikbaar maakt.

Het probleem van het slechte bereik is niet zomaar opgelost. Of gaat Simpel binnenkort een extra zendmast of gsm versterker plaatsen?

Tot die tijd zit ik helaas zonder of slecht bereik dus whatsapp is een goed alternatief voor mobiele nummers. Voor het bellen van vaste nummers heb ik nog geen oplossing.

Groet, Judith
Reputatie 6
Hi Judith,

Ik zie niet waarom Simpel een zendmast of gsm versterker zou plaatsen.

Simpel maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile en dat netwerk bestaat uit heel veel zendmasten met de benodigde routers. Wat zouden ze moeten doen met een mast?
En wat betreft gsm versterker daar zitten ook haken en ogen aan. (wetgeving)

Ik geloof echt wel dat bellen met WhatsApp een uitkomst voor je is maar het staat volkomen los van (ook) regulier bellen met je mobiel..
WhatsApp dient niet het doel waarvoor voWiFi wel bedoeld is.

VoWiFi

Fijne avond. 🙂

Reageer