Beantwoord

Word dagelijks gebeld door chinees sprekende dame 5-6 keer +316xxxxxxxx onder andere

  • 9 July 2019
  • 8 reacties
  • 4531 Bekeken

Word dagelijks gebeld door chinees sprekende dame 5-6 keer +316xxxxxxxx onder andere
icon

Beste antwoord door Sanne 10 July 2019, 10:57

Bekijk origineel

8 reacties

Weet niet of mijn vraag in de juiste categorie is geplaatst heb ook gegoogeld dat er meer klachten zijn via T-Mobile netwerk waar Simpel gebruik van maakt.
Reputatie 3
Badge +7
Hi Wiliam!

Ik kan mij voorstellen dat zulke telefoontjes behoorlijke overlast veroorzaken. Als het gaat om één persoon die jou tot last is, dan kunnen wij een overlastmelding in behandeling nemen. Overlast van bedrijven en vanuit het buitenland kunnen wij helaas niks tegen doen.

Vertrouw je het nummer niet? Neem dan in ieder geval niet op en bel ook niet terug. Het nummer kan je via de instellingen van het toestel blokkeren.

Groet, Sanne
https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/2-daags-vervelende-chinees-sprekende-telefoontjes-313150

Ik heb met hetzelfde te maken als hier in de link omschreven telkens ander nummer en lijkt wel een bandje dat ongeveer 15 seconden duurt,T-Mobile gebruikers hebben er ook last van komt denk ik ook daardoor omdat T-Mobile de provider is van Simpel
Het lijkt mij toch niet onmogelijk dat er niet achterhaald kan worden waar dit vanaf komt voor een telecom bedrijf als T-Mobile met de huidige technieken die er voorhanden zijn,er moet natuurlijk wel wat voor gedaan worden om de klanten tevreden te houden en zolangh dat er dat maar een paar zijn weet ik dus niet in hoeverre er aandacht aan besteed wordt.
Wij worden ook heel erg veel gebeld door verschillende nummers. Als je opneemt hoor je een geluid, of een Chinees sprekende dame met of zonder een muziekje. Er wordt meerdere keren per dag gebeld en vanuit verschillende plaatsen Den Haag, Arnhem, Utrecht, Kroatië, Denemarken.... het is inmiddels al vanaf april aan de gang en is vreselijk irritant en er wordt steeds vaker gebeld inmiddels zo'n 6-8 keer per dag.
Het vreemde is dat het nummer dat gebeld wordt eigenlijk niet gebruikt wordt omdat dat het nummer is van onze jongste zoon en die belt alleen maar naar mij of mijn man. Hoe ze aan zijn nummer komen is mij een raadsel....
Klantenservice Simpel gebeld vandaag, die hadden geen oplossing. Ander nummer aanvragen dan maar....
Hi!! Ik wordt hier ook dagelijks door gebeld en ook mijn voicemail wordt gespamd.

Het stoort mij ontzettend ook in mijn werk en privé. Ik kan telefoon namelijk niet negeren maar ook niet altijd beantwoorden.

Het nummer is ook continu anders.... Vreselijk irritant

Ik heb hetzelfde probleem. Het is een band dat afgespeeld word en het zijn elke keer verschillende nummers uit NL dus het blokkeren heeft geen zin.

Vorige week begon het. Gisteren en vandaag meerdere malen door hen gebeld. Zie telefoonnummers in de bijlage.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Reputatie 6
@Wiliam, @ikhouhetsimpel, @PaulientjeS, @Damianz.

Dit heeft alles van Spoofing.
Spoofing

Is het mogelijk voor jullie de telefoon een week lang op vliegtuigstand te zetten en daarna WiFi aan.

De simkaart is dan geblokkeerd maar met bijvoorbeeld WhatsApp kun je bellen en berichten sturen en ontvangen.

Na een week de vliegtuigstand uit en kijken wat daarna gebeurt.

Een ander nummer voor jezelf is in feite geen goede oplossing, je schuift het probleem mogelijk door naar een ander.
@Snowboard

Bedankt voor je reactie.
Mijn mobiel een week lang op vliegtuig modus zetten is helaas geen optie, omdat het ook mijn werk nummer is.

Reageer