Skip to main content

Als je problemen ervaart met het versturen of ontvangen van sms-berichten adviseren wij je om het sms-centrale nummer te controleren in je toestel. Let op! Bij iPhones is het niet mogelijk om handmatig het sms-centrale nummer in te stellen. Bel hiervoor met de klantenservice, zodat wij je verder kunnen helpen

Om het juiste nummer in te stellen, kan je de volgende stappen doorlopen:

1. Start de telefoonapplicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
2. Klik onderaan op “toetsen
3. Vul de code *#5005*7672# in en druk op bellen.
4. Op je scherm wordt vervolgens het ingestelde nummer getoond. Het juiste nummer moet zijn +31624000226.

Staat het juiste nummer niet ingesteld?
1. Start de telefoonapplicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt
2. Klik onderaan op “toetsen
3. Vul de volgende code in **5005*7672+31624000226# en druk op bellen
4. Op je scherm verschijnt nu een melding dat het sms-centrale nummer is ingesteld

 

Mocht het nog niet lukken, laat hieronder dan een reactie achter waar je spaak loopt. We helpen je dan graag verder!

Ik krijgen de volgende melding: zie bijlage

Nu werd ik aan de telefoon (klantenservice)wel oke geholpen maar eigenlijk schoot ik niks op. Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen?


Hi @Jelmer493!

Vervelend om te lezen dat je deze foutmelding te zien krijgt. 

Ik zou je echter willen vragen om dit telefonisch verder af te handelen zodat wij ook inhoudelijk in jouw abonnement kunnen kijken. Indien benodigd startten wij graag een onderzoek voor je op voor het probleem. 
Wat je alvast kan uitproberen is jouw simkaart in een andere testten om te controleren en of je daarin dezelfde melding ziet verschijnen. Je kan ons uiteraard telefonisch bereiken via telefoonnummer 088 100 57 57. 

Groet, Noor

Simpel


Zijn bovenstaande instructies voor alle telefoons? Volgens mij niet. Ik heb getest op een eenvoudige Nokia en een Librem 5.


Goedemiddag @jan-vlug,

 

Welkom op ons forum!

 

Deze instructie geldt voor vrijwel ieder toestel. Mocht het niet gewerkt hebben in beide toestellen, kan je natuurlijk net als @Jelmer493 contact opnemen met ons, dan kijken we graag even met je mee!

 

Hopelijk kunnen we het op deze manier voor je oplossen!

 

Groet, Damian
Simpel


Absoluut niet de moeite waard. Al 3 of 4 keer gebeld met jullie, krijg je een broekie aan de lijn die stappen met je gaat doornemen die je al tig keer hebt doorgelopen en ondanks dat je ze dan toch even opnieuw doet, komen ze er niet uit en maken ze een ticket aan waar je uiteindelijk opnieuw, dezelfde vragen krijgt en of je opnieuw dezelfde stappen wil uitvoeren.

 

Er zijn aardig wat mensen die hier last van hebben maar Simpel weet het antwoord gewoon niet.


Hey @Jelmer493 

Super vervelend dat jouw probleem niet verholpen wordt en je eigenlijk in rondjes wordt gestuurd.

Het probleem betreft niet elke klant en is vaak toestel gerelateerd óf toch netwerk gerelateerd. In dit laatste geval is zo'n onderzoek die je noemt wel echt nodig. Als daar niets uitkomt, wordt er opnieuw gevraagd de stappen te doorlopen zodat onze collega's aan de achterkant het verschil op het netwerk kunnen bekijken.

Ik begrijp dat jij je misschien een beetje aan het lijntje gehouden voelt, maar zonder het te laten onderzoeken, ben ik bang dat het probleem ook niet opgelost zal worden. 

Wil je opnieuw contact met ons opnemen zodat we jouw probleem kunnen oplossen? :)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel


Reageer