Skip to main content
Vraag

Feedback op bestelproces Simpel Internet (glasvezel)

• August 21, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Aangezien ik geen andere manier heb om Simpel van feedback te voorzien, doe ik het op deze manier:

→ Ik kreeg een e-mail met “Goed nieuws: er is een datum bekend waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis komt activeren. Dit gaat gebeuren
op 28/08/2026.". Ik vraag me oprecht af wat jullie netwerkpartner komt doen, want ik ben in het verleden al klant geweest bij Odido (jullie moeder) op het Open Dutch Fiber netwerk. Met andere woorden: de ONT van Odido/ODF hangt nog steeds aangesloten (niet actief) in de meterkast. Het is een kwestie van mijn glasvezelverbinding in de POP activeren en klaar. In huis hoeft er niks te gebeuren door de netwerkpartner (los van een nieuwe ONT).

→ Guidion komt de ONT en het modem ophangen, hetgeen ik eerlijk gezegd vervelend vind. Geef mensen de keuze om zelf te installeren. Voor iemand met enige technische kennis is het uiteraard zo gepiept en scheelt ook behoorlijk in de gemaakte kosten voor Simpel (wat de abonnementsprijzen weer laag houdt). Dat het optioneel gratis aangeboden wordt voor de technisch minder onderlegden, is uiteraard alleen maar heel goed.

→ Ga er niet vanuit dat mensen het verstrekte Zyxel modem ook gaan gebruiken. Ik heb m'n eigen Unifi apparatuur/netwerk en dat komt rechtstreeks op de ONT te hangen. Ik voel de discussie met de monteur van Guidion al aankomen (en desnoods sluit hij het maar aan, dan trek ik het bij vertrek wel weer los...).

→ Ik vind het vervelend dat ik bepaalde zaken niet via de portal kan aanpassen. Bijv. m'n bankrekeningnummer. Tijdens het bestellen werd ik gedwongen om iDeal te gebruiken, maar dat is niet de IBAN die ik wil gebruiken voor incasso (daar heb ik geen iDeal). Daarvoor moet verplicht gebeld worden. Geen drama, maar wel vervelend/irritant/omslachtig.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee richting de toekomst!