Skip to main content
Vraag

Glasvezelaansluiting activeren

• August 28, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Ik heb Simpel Glasvezel Internet besteld, inclusief de overstapservice. Ik heb momenteel KPN Glasvezel. Nu ontvang ik een e-mail dat eerst de netwerkpartner de glasvezelaansluiting in huis komt activeren (geen idee wat dit precies is; er is immers al een aansluiting van KPN) en dat daarna pas de installatiepartner contact met me opneemt om een afspraak voor een monteur in te plannen.

Wat houdt het activeren precies in, gaan jullie nog een eigen kabel naar binnen trekken?

Er zit dus enige tijd tussen het activeren van glasvezel en het monteursbezoek. Kunnen jullie bevestigen dat in de tussentijd mijn KPN abonnement gewoon blijft doorlopen en ik dus geen moment zonder internet kom te zitten?

1 reactie

• Auteur
  • August 28, 2026

Aanvulling: Zojuist toch al mail van Guidion ontvangen om afspraak te kunnen maken, dat kon al op dezelfde datum als de aansluitdatum. Toch maar die datum gekozen om te voorkomen dat ik mogelijk zonder internet zit. Nu maar hopen dat de netwerkpartner de aansluiting geactiveerd heeft, voordat de monteur van Guidion komt. Of zouden de netwerkpartner en de installatiepartner (Guidion) dezelfde zijn?

Kortom; de communicatie hierover kan beter!