Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen over Simpel Internet

• August 6, 2026
  • 0 reacties
  • 13 Bekeken
Jason
Forum|alt.badge.img

Heb je een vraag over Simpel Internet? Hieronder vind je korte antwoorden op de vragen die klanten het vaakst stellen. Zo weet je snel waar je aan toe bent.

Veelgestelde vragen

Wat is Simpel Internet?

Simpel Internet levert internet op jouw adres. Je gebruikt het voor surfen, streamen, werken en gamen.

Voor wie is Simpel Internet?

Voor iedereen die internet op zijn of haar adres wil. Of het beschikbaar is, hangt af van je postcode en huisnummer.

Hoe weet ik of Simpel Internet beschikbaar is op mijn adres?

Controleer beschikbaarheid met je postcode en huisnummer op simpel.nl via de postcodecheck.

Welke internetsnelheid kan ik kiezen?

Dat verschilt per adres en aanbod. Tijdens het bestelproces zie je precies welke snelheden bij jouw adres mogelijk zijn. We bieden nu 100, 500 en 1000 Mbit/s aan.

Werkt Simpel Internet via glasvezel of kabel?

Simpel Internet gaat via Glasvezel. De postcodecheck op simpel.nl laat zien of deze verbindingssoort op jouw adres beschikbaar is.

Hoe bestel ik Simpel Internet?

Bestellen kan via simpel.nl: vul je adres in, kies een abonnement en rond de bestelling af.

Wanneer gaat mijn Simpel Internet in?

Tijdens het bestelproces krijg je een verwachte startdatum. Na bevestiging ontvang je meer informatie over de daadwerkelijke ingangsdatum. We streven ernaar om na 4 weken aan te sluiten.

Moet er een monteur langskomen?

Dat hangt af van je adres en de situatie in huis. Als een monteur nodig is, staat dat vermeld bij je bestelling.

Krijg ik hulp bij installeren?

Ja. Je ontvangt installatie-instructies bij je bestelling. Lukt het niet? Neem dan contact op met de Klantenservice voor hulp.

Wat is een Wifi Punt?

Een Wifi Punt vergroot het bereik van je thuisnetwerk en verbetert de wifi-kwaliteit in kamers met zwakker signaal.

Kan ik Simpel Internet combineren met mijn mobiele abonnement

Dat kan soms. Bekijk actuele combideals en voordelen op simpel.nl.

Waar vind ik mijn factuur?

Je facturen vind je in Mijn Simpel. Daar beheer je ook je gegevens en abonnement.

Wat doe ik bij traag of geen internet?

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met de Klantenservice. Herstart je modem. Controleer of alle kabels goed vastzitten. Test met een bekabelde verbinding dicht bij het modem. Controleer of er een storing of onderhoud is via onze netwerkstatus.

Kan ik Simpel Internet meenemen als ik verhuis?

Dat hangt af van beschikbaarheid op je nieuwe adres. Controleer dit opnieuw via de postcodecheck op simpel.nl.

Heeft Simpel Internet ook TV of Vast Bellen?

Nee. Simpel Internet biedt geen TV en geen vast bellen.

Hulp nodig?

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem contact op met onze Klantenservice of kijk op simpel.nl voor meer informatie en de postcodecheck.