Alle uitgaande oproepen geblokkeerd
Ik ben momenteel op reis in Canada, maar mijn oproepinstelling voor oproepen blokkeren is plots aangepast. Alle uitgaande oproepen worden geblokkeerd. Als ik deze instelling wil deblokkeren/uitvinken dan vraagt hij om een wachtwoord die ik niet weet, omdat ik deze nooit eerder heb ingesteld! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb zelf diverse topics gelezen en de wachtwoorden 0000, 1919, 1234, 12345, 1234567880 etc geprobeerd, maar zonder resultaat.. :(
Ik heb een Huawei Mate 10 lite.
Avast bedankt!
Mvg niels
Beste antwoord door Sanne
Hoi! Welkom op de community
Wat vervelend dat het in het buitenland niet lukt om te bellen. Het kan zijn dat door de gewijzigde instelling de uitgaande oproep geblokkeerd is. Wij beschikken alleen niet over dergelijke wachtwoorden. We leveren geen toestellen, en hebben ook geen invloed op de instellingen en daarvoor benodigde gegevens.
Wel kunnen we samen het een en ander nalopen om te controleren of de blokkade niet ergens anders inzit. Om te beginnen kijken we naar het abonnement zelf. Is er nog voldoende tegoed? Is het plafond ingesteld en bereikt? Staat gebruik in het buitenland/roaming ingeschakeld op zowel het toestel als de simkaart?
Verder kijken we naar het netwerk waarmee je verbonden bent. In de screenshot van
Werkt dit niet, dan vragen we om de simkaart te testen in een ander toestel. Als in een ander toestel dezelfde problemen worden ervaren, dan vragen we om een voorbeeld en gaan wij dit verder onderzoeken. Het voorbeeld wat je door kan geven van de afgelopen 24 uur waarbij het probleem speelt. Hierbij dient de datum, tijdstip, land, netwerk waar je op dat moment gebruik van maakt, 06-nummer/website, en foutmelding te worden vermeld. Dit kan via de klantenservice worden doorgegeven.
Groet, Sanne
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.